onsdag, januari 23

Tycker du? Nu förstår jag inte.

"Det verkar vara något med dig och brädgolv, Lisa. Du verkar lite... upphängd på dem?"

Har nyss skrattat lite för gällt och lite för länge åt ovanstående replik som min kontorspolare slängde ur sig vid lunchen. Det tar alltså mindre än ett år för en ny bekantskap att genomskåda mig, fast jag VERKLIGEN FÖRSÖKER lägga band på mig själv och inte längre ens tänka på alla fina brädgolv jag inte har i min lägenhet? Intressant.

(För eventuella nytillkomna läsare: Om man söker i den här bloggen på "brädgolv"? Då hittar man 28 inlägg. Åtminstone ett av dem har rubriken "Saker som får mig att gråta". Jag bara säger.)

2 kommentarer:

Anna sa...

haha! ja alla har väl sina grejer ... för mej själv är det nog stearinljus. äger inte så många egentligen men så fort jag ser stearinljus i affärer (helst de där stora blockljusen i olika färger) så bara pirrar det i fingrarna att köpa allihop!

Anonym sa...

29.