torsdag, januari 17

This just in

Mitt barn har upptäckt tejpen. (OBS! Ej fin mönstrad tejp. Bara vanlig genomskinlig tråktejp.)

Detta innebär till exempel att jag gick omkring med en lång tejpremsa i håret på stan i några timmar i söndags. Detta innebär också att vi har tejp cirka överallt i hela lägenheten. På kläder. På böcker. På stolar. På maten i kylskåpet. I pannan. På soffan. Över öppningen till vattenkranen. Etc.

Det där med vattenkranen är förresten ett resultat av han också upptäckt "Buskul" på SVTplay, och lajvar detta tämligen mediokra barnprogram dygnet runt. Han är Erik (det ena barnet som testar olika bus i programmet). Jag är Filippa (det andra barnet som testar olika bus i programmet) och gud nåde de i vår närhet som råkar kalla oss för något annat. Idag skrek samtliga i personalstyrkan på förskolan "HEJ FILIPPA!" när jag kom för att hämta barnen.

Januari 2013 kommer gå till historien som månaden då jag gick tejpad genom livet som Filippa.

Inte varje månad som kommer det ändå.

12 kommentarer:

Kerstin sa...

Var glad att du slipper vara Lennartson.

Lisa sa...

Där sa du ett sant ord, Kerstin. Så himla superkonstig karaktär? Plus att han här hemma går under namnet Lennarttjoff, vilket ju inte direkt gör saken bättre.

Astrid sa...

Lennartsson är verkligen bisarr. I övrigt älskar mina barn programmet! Dom har dock inte fått för sig att lajva det, eller testa några bus än. ÄN.

familjenlalloo sa...

Lyssnade på en föreläsning en gång om att barn mår bra av att inte bokas upp av vuxna all ledig tid, utan bör få roa sig själva. Föreläsaren pratade även om tejp, hur vi vuxna ofta vill att barnen inte ska slösa på tejp, men hon tyckte att tejp är ett billit sätt att få barn att bli kreativa. Jag har varit generösare med tejpen sedan dess...

Hulda&Doris sa...

"fatta farsan va!"

Tant Sviskon sa...

Sjukt roligt, min snart-fyraåring lajvar också Buskul. Jag slipper iofs bli kallad Filippa, men jag måste öppna brorsans låda hela tiden och bli förvånad, och väldig många meningar inleds med "man tar en helt vanlig..."

Suzan sa...

Haha!!!

Ingerun sa...

Tejpintresset går i arv?

Lo sa...

Fick en Flashback där, min numera åttaåring har haft långvariga tejpperioder. Vi hittar fortfarande tejp under typ soffbordet.
Brukade köpa tejp+sax till bekantskapskretsens treåringar i födelsedagspresent. Sjukt uppskattat.

Lo sa...

Fick en Flashback där, min numera åttaåring har haft långvariga tejpperioder. Vi hittar fortfarande tejp under typ soffbordet.
Brukade köpa tejp+sax till bekantskapskretsens treåringar i födelsedagspresent. Sjukt uppskattat.

Johanna i Berlin sa...

Här hemma är det snören som gäller. Allt är ihopknutet. Allt, allt, allt - även familjemedlemmar och fötter och sånt. (Obs att detta började innan han fick Alfons knytbok i julklapp. Den blev bara någon slags bekräftelse på att det är helt rätt att knyta ihop hela världen.)

tantaugusta sa...

Hm, Buskul... Ett bus var att ta bort och byta plats på tangenterna på datorn... Säkert jättekul - om det går att sätta tillbaka dem. Vår hemmalaptop saknar nu bokstäverna n, g, u och i.