fredag, januari 4

The perks of being a wallflower

Okej, hörni, nu ska vi prata lite om "The perks of being a wallflower". Fram tills för ungefär en vecka sedan visste jag inte alls vad detta var, viket eventuellt är en ganska pinsam sak att säga eftersom jag nyss googlade mig till att det är en bok, och att det är "en modern klassiker" som jämförts med "Räddaren i nöden" och sådär. Men, men. Nu skiter vi i det. Moving on. Jag ska läsa den nu. Eller nej, jag ska läsa den i februari när den kommer på svenska.

(YEJ FÖR ATT DEN KOMMER PÅ SVENSKA!)

*känner enorm läspepp*

HUR SOM HELST.

Det är också en film! Som jag nyss såg. Och den var då det raraste lilla stycke film jag sett på... ett tag. (Alltså om ni gillar typ Garden state? Juno? Away we go? Såna. Då ska ni se.)

Här kan ni kolla trailern!

Varsågoda för filmtips.

8 kommentarer:

Alva sa...

Var såg du den som film?? Vill också seee!!!
själv har jag läst boken och den är helt FREAKING AWESOME så om du orkar - läs den på engelska!

Nilla sa...

Imagine Dragons - It's time är min favoritlåt!

Anna sa...

Men guuuuuuuuuuuud vad fin den va! Har jättenyss sett klart den! Skriver nu med eftertaxterna rullande bakom mig! Bästa filmtipset! Tack!

motvalls sa...

Men alltså, jag såg den å fattade inte alls grejen. Kanske hade gillat när jag var 16 men nu kändes det bar tillrättalagt å overkligt. Vad missade jag?

Lisa sa...

Jag hör vad du säger, Motvalls, och jag förstår vad du menar. Men alltså, jag har en soft spot för 16-årsgrejen. Har kanske aldrig riktigt vuxit ifrån den? Och i genren tonårsfilmer (som jag alltså gillar) tycker jag den här sticker ut som extra fin. Gillade verkligen personerna?

Maria sa...

Håller med motvalls faktiskt. Fattade inte vad som skulle vara SÅ speciellt. Tyvärr, för jag hade hoppats på denna. Visst, gulliga karaktärer, men har en inte sett dem förut? Kändes som en förutsägbar medelmåtterulle som försöker rida på Juno-vågen liksom. Mycket besviken blev jag.

Lisa sa...

Menååå, vad ni är picky nu då.

*tvivlar plötsligt på mitt egna omdöme*

Jag tycker också att Juno är mycket bättre än den här. Jag tycker typ att Juno är bättre än nästan allt.

Men jag vidhåller benhårt ändå att den här hade något lite mer än den vanliga förutsägbara medelmåtterullen. Inte kanske "SÅ SPECIELL", för det är den ju inte, det har jag aldrig hävdat. Men liiiiite finare än många andra i genren?

Så tycker ändå jag.

Alva sa...

Hallå? Hur ser man den? :0