tisdag, januari 29, 2013

Så går en timme från vårt liv och kommer förhoppningsvis aldrig åter

Ni vet helvetestimmen efter hämtning på förskolan då alla är trötta och hungriga och gnälliga och den vuxna personen som är hemma ska försöka hålla saker och ting i styr samtidigt som hen lagar mat? Idag toppade vi den med att Svante kastade sig ner från en stol med huvudet före i golvet och fick en skitstor bula. Och sen fortsatte vi festen med att Rufus kastade sig ner från sin säng med huvudet före i Dinolandet och fick ett skitstort jack i pannan. Eller ja, det var inte så skitstort i själva verket. Men när han kom gallskrikandes ut från sitt rum med handen över ögat och blodet droppandes därinifrån så var det rätt lätt att få det intrycket.

Ja, du käre värld.

Det var en händelserik tid i livet.

Lustigt nog blev maten jag försökte laga under tiden min godaste på tusen år?!?

Antar att det var universums sätt att försöka väga upp.

6 kommentarer:

Stella sa...

herre jesus, det var inte illa.

blev ju ändå i allt missöde nyfiken på vad det blev till middag och sen hoppas jag att vildingarna mår bra!

Lattemama sa...

Den godaste kvällsmat jag någonsin ätit var den vi gjorde i två omgångar med ett avbrott mitt i för att åka till akuten när min flicka halkade med ett glas vatten och skar sig i fingret.

Vet inte vad det beror på.

Tänkte inte prova igen - i alla fall inte med et autentiskt Akutenbesök.

Hoppas pojkarna är ok idag :-)

Lisa sa...

Japp, samtliga är okej nu igen! Den ena har ett stort plåster i pannan, men annars är allt lugnt.

Tänker (förhoppningsvis) inte heller testa denna matlagningsmetod igen, Lattemama. Trots att maten blev god. Liksom inte riktigt värt det ändå?

Men vi slapp i alla fall akuten. Låter ännu värre.

Joa sa...

Vilken dag! Jag är ny läsare här så jag har lite att kika på!

Anonym sa...

Jag har ett nyårslöfte: Sluta vara så pretentiös och skratta mer istället. Framför allt skratta mer år eländet när det är eländigt. Nu är en stor inspiration i detta. Tack!

kerstinm sa...

Undrar bara, skrev du "hen" utan att ens behöva tänka? Kan tala om att det ordet kommer jag aldrig att lära mej! Hoppas alla såren läkte förresten..