fredag, januari 11

Rapport från soffhörnet

Hej, jag heter Lisa, och jag sitter i Hammarby Sjöstad och är barnvakt.

- Hej, Lisa!

Rätt soft uppdrag, det här. Har hittills 1. Tittat på när barnen åt glass, 2. Tittat på när barnen badat och nu 3. Sitter jag i soffan och lyssnar på hur de småpratar för sig själva inne i våningssängen. Känner jag dessa två barn rätt så tystnar de snart och somnar, och jag kan svepa in mig i filten och bara ägna mig åt att se tiden an tills föräldrarna kommer hem från sin fest. Bästa sortens uppdrag, ehuru MAN KAN INTE ENS VIKA TVÄTT UNDER TIDEN!

Eller ja, kan kanske jag kan, det finns säkert något tvättberg här också om jag letar.

Men det tänker jag naturligtvis inte göra, jag är ju inte dum i huvudet.

Laters!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Ingen tvätt! Sovande barn! Filt! Himlarns bra kväll. // Anna

Sara sa...

När vi var små lurade mamma oss att det var läggdags 1,5tim tidigare n vanligt så vi sov och barnvakten välkomnades av en stor godisskål. Kan man inte klockan så :-)

Suzan sa...

Thumbs up!