onsdag, januari 2

Nytt år, nya friska tag, untz, untz, untz!

Förra året lovade jag mig själv att 2012 skulle bli året då jag började läsa böcker för eget nöjes skull igen "om det så skulle bli det sista jag gjorde". Jag skulle läsa bok MINST en kvart varje dag, sa jag. Det har jag naturligtvis inte gjort. Inte alla dagar.

Men ändå: Jag har läst. Det har jag faktiskt. 30 böcker (utöver jobbläsning) om man ska vara exakt, har jag läst. Och ja, det är en ynklig liten stackars siffra om man jämför med väldigt många andra, men nu är det som det är med den saken. Jag är nöjd.

2013 tänker jag... 52 böcker? En i veckan? Låter inte det rätt rimligt, ändå? I CAN DO IT, yes I can, etc.

PS Har varit superflitig hittills. Är snart uppe i två avslutade böcker.

PS igen! Har också varit på gymmet.

PS en gång till. Är en vandrande klyscha. Gillart.

2 kommentarer:

medankaffetkallnar sa...

Ha, ha. Ja men hur ska man hinna då? Det gååååår ju inte när det bara finns 24 timmar på dygnet och man jobbar heltid och har små barn och vill hinna skriva och träffa barnen och kanske vara lite social på sitt hörn. Ser ut som en rynkig tant nu för att jag försakar sömnen för att hinna något men ÄNDÅ hinner jag inte läsa. Eller gå till gymmet.

Lisa sa...

Nej, det gåååååår verkligen inte att få ihop det, det är sant. Men man kan ju alltid hoppas att 2013 blir året då dygnet äntligen får fler timmar?