måndag, januari 28, 2013

Me huvudansvariga, you medhjälpare. På sin höjd då, alltså.

Idag hade jag en sjutusans massa missade samtal från "dolt nummer" på min telefon när jag tog upp den ur väskan efter lämning på förskolan. Det var BVC. När jag slutligen svarade hade de sökt mig i över en timme, utan att ens försöka sig på att ringa barnets far istället. Fast de har hans nummer också. Fast han har varit där fler gånger med barnen än jag. VAD FARAO ÄR DET OM? VA?

Det irriterar mig.

Inte så att jag går omkring och spottar och svär och beter mig, men ändå.

Det irriterar mig.

13 kommentarer:

Colombialiv sa...

Sjukt irriterande. Och så himla inte 2013.

Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok sa...

Jag blir vansinnig på sånt där. Ifrågasatte du varför de spenderade så mycket tid på att nå den ena föräldern istället för att testa ringa upp den andra istället? I så fall - vad svarade de?

Lisa sa...

Nej, Fråga Ugglan, jag ifrågasatte inte tyvärr. Visste ju inte när jag svarade att de inte ens försökt nå pappan. Men vore intressant att höra förklaringen!

Jojjo sa...

Ja, det vore verkligen intressant, mycket märkligt beteende!

Olga sa...

De har aldrig ringt min kille. Ever. Stackars lite.

Ingerun sa...

BVC är faktiskt ett ställe där jag misstänker att män blir diskriminerade, och de bara pratar med mamman om tex båda är med.

Fatima sa...

Jag tycker gott att du kan spotta och svära och bete dig, det är ändå inte 1800-talet längre.

JohannaR sa...

Fy fasiken. Så himla dåligt. Men tyvärr mer regel än undantag verkar det som...

Nickan sa...

Trist men inte förvånande. Nästa gång du har kontakt med dem kan du ju medela att du skaffat en sån där pappa till barnet så det ska bli lättare att nå er om det behövs, fråga om de glömde skriva upp det numret.

Maria sa...

Spotta på! Jag blir ursinnig av sådant här.

Meeeh! sa...

Oj, visste inte alls att det gick till så här men baserat på kommentarerna verkar det vara ett vanligt fenomen. Mycket dumt.

Johanna sa...

Jag tycker ni ska påpeka det nästa gång ni är där. Oavsett om det blir du eller G så kanske den som går dit kan säga "vi har märkt att ni bara ringer till Lisa när ni försöker få tag i oss, det vore toppen om ni kan börja ringa till oss båda. Om en inte svarar - ring den andre! Vi är lika delaktiga i våra barn".

Tänker mig att de då skulle skämmas lite samt ändra sig (?). Hoppas det iaf.

Maria sa...

Skrämmande!

Jag vet i alla fall att vårt dagis ringer oss båda om det behövs! Svarar inte jag (som är hemma och alltså lättast att få tag på och närmast dagis) ringer de maken!

En självklarhet kan man tycka!