lördag, januari 26, 2013

Glimtar av en lördag

Innan idag var det barnkalas i vårt vardagsrum. Man kan säga att det var lite som en två timmar lång storm. Med rätt hög ljudnivå. Men ingen dog! Ingen slog sig! Och ingen av gästerna grät ens! Det var bara födelsedagsbarnet själv som bröt ihop några gånger (bland annat för att jag försökte skämta till det och ge honom en blöja på första fiskdammsförsöket istället för en godispåse. Ej så poppis.) men han repade sig ändå relativt snabbt. Får vi bara ta igen oss ett år eller så nu, så kan vi nog tänka oss att testa det här igen. Fyraåringen var hur som helst mycket nöjd när ruset hade lagt sig och han kunde andas normalt igen.

5 kommentarer:

Carina sa...

Vilken grymt fin duk! Var kommer den ifrån?

Lisa sa...

Köpt på Tradera, Carina! Det är en vaxduk, köpte på metervara. Men tror tyvärr jag norpade sista metrarna, och att den var gammal - svår att få tag på?

hildebrandtskan sa...

Grattis till att alla överlevde stormen! Hoppas kalasbarnet är nöjd med sin dag, trots det lilla traumat.

peppen sa...

OK jag GRÄT av skratt när jag läste det där med blöjan. Min sambo tittade lite snett på mig när jag grät vid datorn, men han repar sig.

Johanna sa...

Hahaha - blöjan!

Men seriöst, du måste ju vara universums bästa barnkalasfixare. Allt ser... väldigt väldigt härligt ut. Färgkoordinerat och schnyggt. Och roligt.