tisdag, januari 8

Extra! Extra! Read all about it!

Igår var jag på dejt med mannen jag lever med. Det var kul. Vi såg på foton och åt friterad lotusrot. (OBS! Ej samtidigt.) Har ni ätit friterad lotusrot någon gång? Ni borde. GOTT SÅ IN I.

Har nu tillbringat morgonen med att googla ovan nämnda rot och fått bekräftat att den verkligen finns på allvar. Kände mig lite osäker nämligen. Man vet aldrig med grejer från naturen, minst hälften av dem känns ju som hittepå.

Men den finns! Lotusroten.

Den är rik på C-vitamin och växer under vatten.

Slut på meddelande.

3 kommentarer:

lil sa...

Finns i asiatiska affärer, ibland färska, ibland frysta. Jättegott att köra ner i långkok och curry med. Kring kinesiska nyår finns dom även som torkat snacks med sockeröverlag. Nom nom!

Anonym sa...

Såhär känner jag: Din blogg är ungefär det enda som får mig att vilja leva nu. eller nä, nu överdrev jag, jag har ju man och barn också. Men den är iallafall en av de få saker som får mig på gott humör i denhär äckel-vintern. Tack för det!

vikyvictim sa...

Jag har smakat på friterat morötter och andra rotfrukter. Det var också got!!!