lördag, december 22, 2012

Tejp vs rim, 1-0

Sak jag oroar mig för lite idag: hur det ska gå för mig att rimma på paket imorgon. Jag går och när en misstanke om att jag blir trögare och trögare för varje år som går nämligen. Känner mig SÅ PASS trög nu, till exempel. Plus också att rimdelen av hjärnan är full av snor?

Bådar sannerligen inte gott.

Men jag har slagit in julkolan och tejpat den med mönstrad tejp. Tejpdelen av hjärnan alltså: fortfarande intakt. Och det är ju, som vi alla vet, sjukt mycket viktigare att vara bra på att tejpa än att vara bra på att rimma.

Man får vara glad för det lilla.

4 kommentarer:

Ellet sa...

Apselut. Förmågan att kunna tejpa fint brukar också uppskattas mycket mer av andra än rimmande! Jag skulle bli hemskt ledsen om jag tappade bort min tejpförmåga. Och rimma är jag inte hemskt bra på från början, så.

Erika sa...

Idag fick min 2 åriga dotter lära känna Eddie.
- en gång till mamma upprepades många gånger ikväll.
Tack tack tack Lisa för en underbar bok som redan gett vår familj mycket glädje tillsammans.
God Jul!!!!

Suzan sa...

Hämta rim-inspiration från dina läsare? :)

Rim sa...

Jag ska slå den där tejpen på käften!

/Rim