onsdag, december 26

Rastlös i fleece

En lite underlig sinnesstämning som alltid infinner sig när jag befinner mig i mitt föräldrahem är att jag 1. Verkligen inte vill aktivera mig/träffa någon utan bara dra omkring i ful fleecetröja här hemma och göra absolut inget och 2. Blir helt sjukt rastlös av att inte aktivera mig/träffa någon och bara dra omkring i ful fleecetröja här hemma och göra absolut inget.

Svårlöst problem, känner jag.

Idag blev det nästan ohållbart, så till slut rotade jag fram mammas crosstrainer och några gamla hantlar och tränade en stund. Det var en ganska bra lösning. Tummen upp till exempel för att det knappt räknades som aktivitet, eftersom jag slapp träffa någon, och/eller gå utanför dörren, men ändå fick bort rastlösheten. Tummen ner för att jag behövde ta av mig fleecen.

Imorgon ska jag chocka mig själv med inte mindre än två (2) st utflykter utanför hemmets väggar som involverar socialt umgänge med andra människor och kräver någorlunda anständig klädsel. Plus "gå på stan".

Herregud!

Kan ju gå precis hur som helst.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tror att det kommer gå lysande!

Bara Sara sa...

Fulfleece är underbart! För min del också gärna raggsockor..

Miss Upsey Daisy sa...

Jag veet! Känner precis samma lika och känner mkt starkt att att det är bra för alla inblandade att jag åker imorgon.

sofia sa...

Haha åh, är det mig du skriver om?

Med vänlig hälsning / Slapp tjej i mörkblå fleece.