tisdag, december 04, 2012

Öppet brev till min äldsta son

Kära Rufus!

Här är en liten lista på nya adjektiv som du kanske kan ha nytta av: 

Snäll. 
Fantastisk. 
Smart. 
Tålmodig. 
Rolig. 
Snygg. 
Älskvärd.
Pålitlig.
Fin.
Bra.  

Jag sätter in några av dem i ett sammanhang, så blir det kanske enklare att förstå hur du kan använda dem:

"Å, mamma! Du är så snäll och fin och bra och rolig. Och snygg! Varje morgon vaknar jag och känner mig tacksam över att just jag har dig till förälder. Jag menar, du som är så smart och tålmodig och pålitlig och allt. Det är fantastiskt."

Det är bara som ett tips, alltså.

Ifall du händelsevis någonsin skulle tröttna på "DUMMA BAJSMAMMA!!!", menar jag?

Puss och kram!

3 kommentarer:

Alva sa...

Aww.. vilken liten retsticka. ;p Låter lite som min systerson (6 år) som sa till sin mamma/min syster: "Mamma, börjar död med D? Om inte du hjälper mig städa säger jag att jag önskar du var död med D!"

Ulrika sa...

Kul :)

Bea sa...

Haha vad underbara ni är, du skriver så galet bra! :-)