tisdag, december 25

Och så kom juldagen

EXTRA, EXTRA, read all about it, TOMTEN VAR HÄR! Igår, alltså. Han delade ut julklappar till de tre barnen som hoppade och skuttade och rev och slet och tjöt och levde loppan bland sina (till antalet hyfsat begränsade) paket. Sen gick tomten, och när barnen hade somnat på kvällen delade vi vuxna ut julklappar till varandra. Genidrag, skulle jag vilja säga, den där uppdelningen.

Alla var glada.

Nu funderar jag på om det skulle vara möjligt att deala till sig en timmes lästid eller om jularna då det lästes högvis med böcker faktiskt är förbi för evigt. Jag tror kanske att de är det? I fåtöljen där jag brukade sitta och läsa ligger det i alla fall ett par kilo leksaksbilar nu. Och jag vet inte, men fattar ni hur hårda leksaksbilar är att sitta på?

Känns ju lite som ett tecken.

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

God jul Lisa!

Miss Upsey Daisy sa...

God jul Lisa!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vill verkligen önska dig god jul. Och jag är lite tjatig.

mariasbokliv sa...

efter treårsåldern brukar det där komma tillbaka- om man inte har lika otaktiska mellanrum mellan barnen som jag. Hade precis lärt stora sitta bredvid mig o "läsa" i soffa när lillasyster kom o nu kom det en syster till... Så om tre år ska jag sätta hela högen i soffan o läsa

askemm sa...

God jul! Jag önskar mig detsamma och jag är ännu inte riktigt där med en 8-åring, en 6-åring och en 2-åring. Men snart kanske....