torsdag, december 13, 2012

Lucia 2012

Förlåt instagrammare för dubbelpostning, men älskar dessa 55 minuters luciafirande som jag hade för mig själv på kontoret i morse så mycket att jag inte kan låta bli. På barnens förskola firar de lucia själva under dagen, personalen går luciatåg för barnen, och barnen jublar. Och sen får föräldrarna komma dit och mingla senare på eftermiddagen och dricka glögg, men då är det ju liksom inte EN ENDA LUCIASÅNG, och jag älskar luciasånger, jag ÄLSKAR DEM, så fick ta igen med tv-tittande istället. Rufus sover i sin tomtedräkt som han haft på sig hela dagen, trots avsaknaden av luciatåg att medverka i. Inklusive luva. Jag tror han kommer att vakna varm, men jag är inte säker.

2 kommentarer:

Bara Sara sa...

Och det var fint på TV! Speciellt Helens Sjöholms första sång! Och killen i kören som gäspade i TV, stackarn vad han ska få höra det…

Colombialiv sa...

Så himla tjusigt!