måndag, november 26, 2012

Men ååå, knäpp kängorna och sluta fåna dig!

Tittar ni på Homeland, eller? Det gör ni väl? Va?

Ni borde i alla fall.

Sjukt spännande och bra serie.

På alla punkter utom möjligen en, that is: Tonårsdottern. Please. Varför har hon kängorna sådär fult? Varför biter hon sig i läppen hela himla tiden? Varför har hon samma trumpna min i ansiktet dygnet runt? Varför sover hon aldrig? VARFÖR FINNS HON ENS?!?

Hoppar snart in i teverutan och gör tusen nålar på henne om hon inte skärper sig.

11 kommentarer:

erika sa...

men visst blir det väl hon som kommer att göra nåt. outa mike och jess, outa det här m cia, eller nåt tonårigt som gör att allt nästan brister? känns liksom som att det hela byggs upp mot det.

och ja: sjukt spännande! längtar redan till nästa måndag.

vanja sa...

Men lisa det är ingen min hennes ögonbryn och mun ser UT sådär. Anar jag nätmobbing? GÖR JAG?

Singelmamman sa...

Har inte sett serien. Men skrev du inte TONÅRStjej? DET kan vara en förklaring. Men måste inte vara det.

Linda sa...

Åh va skönt att det är fler som stör sig på just detta för det gör jag med. I varje nytt avsnitt numera...

/carina sa...

Jag som aldrig sett Homeland, tycker dock att jag känner igen tjejen: hon sitter i min soffa, är tonåring och min dotter! Om några år sitter hon, eller han, i din soffa. Och tro mig, du kommer inte att reta dig mindre på henne/honom för att det är ditt eget köttoch blod! ;-) Men när man som minst anar det, glimtar den söta ungen från förr till eller så glimatr den kloka vuxna som en hälsning från framtiden till- och då förlåter man både trulighet och kängor.

Hanna sa...

Åh jag gillar henne. Fast det där lilla sidospåret gällande henne i historien kändes lite onödigt.. Blev liksom too much. Undrar om det kommer knytas ihop på något sätt senare. Annars tror jag som erika.. Eller så kommer ngn sida ta henne eller så.. Eller så blir hon inblandad på ngt sätt utan brodys vetskap.. Eller nåt.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har också noterat skorna. Och undrat varför hon aldrig sätter upp håret. För övrigt är det jobbigt att titta på serien, jag kan inte sitta still utan måste liksom röra mig. Så jobbigt är det.

Anna sa...

Haha, jag satt PRECIS och beklagade mej över detta till min syster! KAN hon ens le, och ha några andra kläder (familjen är inte fattig, pappa är politiker!) eller sluta bete sig som hon styr och ställer precis överallt? suck.

Bea sa...

Förstår dig, känner också så ibland när jag ser på olika serier!

signeochjag sa...

Åh varför är hennes hår så frissigt!?

Dock så stör jag mig mer på Carrie! gode tid, hon sabbar ju allt hela tiden!
För några veckor sen var jag så frustrerad att jag satt och skrek: MEN SKJUT AV HENNE NU FÖR GUDS SKULL!

Jag tror jag måste sluta kolla tror jag, det är inte bra för mitt blodtryck.

Anna Carin sa...

Gillar serien till döds, brukar vanligtvis dregelsova i soffan vid den tiden men inte nuförtiden.

Har inte reagerat nämnvärt på dottern. Upplever henne som den enda känslomässiga kopplingen mellan Brody och familjen. Tror hon kommer bli whistleblower f;r hela skiten i slut'ndan. Problem med bokst'ver idag ....