måndag, november 19, 2012

Mat i kondom, någon?

Ni vet hur vi (nåja, jag) utsåg 2012 till De Färska Vårrullarnas år? Och hur jag svor på att jag skulle laga det nästan jämt? Vad jag inte tänkte på då var hur himla märklig maträtt det egentligen är. Igår stod jag och rullade en ziljard vårrullar vid köksbänken och allt jag kunde tänka på under tiden var det som min kompis Sara sa en gång: Det ser ut lite som om man stoppat mat i en kondom och tänker äta den.

Så sant som det är sagt.

Det gör det ju faktiskt.

(Varsågod för bildgoogling.)

Men gott är det, icke desto mindre.

10 kommentarer:

Hanna Lans sa...

HAHAHAHA! Herregud, nu kommer jag aldrig kunna äta vårrullar igen. Hahaha ...!

Peppe sa...

Exakt det lagade Sonja åt mig i lördags och jag kunde inte sätta fingret på vad som kändes så obcent med dem.

Tack Lisa, dig kan man lita på.

Bara Sara sa...

Haha, ja inte tänker jag äta det någe mera!

Cilla sa...

Vill ha recept, recept! Vi försökte göra det en gång. Blev liksom bara kondom - innehållet ramlade ur.

tina sa...

Haha, jag tror jag dör.

Cilla: Såhär lagar jag mina färska vårrullar: http://www.pickipicki.se/2010/10/nagonstans-mellan-thailand-och-vietnam/ Och oavsett vad det nu ser ut som, gottgottgott är det.

Thérèse sa...

Men! Du kan ju inte retas så där - vi vill ha recept!

Emelie sa...

Detta är väl perfekt som veckans vego. En rubrik jag saknar...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Säker mat alltså ;)

Bea sa...

Haha, ja det har ni ju faktiskt rätt i ;-) även koldolmar skulle kunna klassas in under den kategorin...

Colombialiv sa...

Hahaha! Och håller med Emelie, vad hände med veckans vego?