torsdag, oktober 04, 2012

Vård av halvsjukt barn

Hej, hej, vad gör ni? Jag vårdar Svante. Han är förkyld och hostig och har det lite si och så med luftrören. Inte för att han verkar bry sig speciellt mycket idag. Han går mest omkring i lägenheten och sparkar på en boll och gnolar. Utom nu, för nu sover han, och jag målar en vägg. Eller ja, nyss målade jag en vägg. Nu har jag paus mellan strykningarna.

Annars, då?

Jag har blivit vald till "hästansvarig" i tisdagsklubben som jag bildat med mina två polare. Tisdagsklubben går i korthet ut på att vi träffas varannan tisdag och dricker vin och äter mat. Det kan tyckas vara lite oklart varför vi behöver en "hästansvarig", men jag ifrågasatte inte. I love horse. Vi har också en "förhörsledare" och en "grafisk designer" i Tisdagsklubben.  

Och renoveringen i vår frilanslokal är färdig! Heliga ko, vad skönt. Igår städade vi bort det enorma lagret med tegeldamm som låg som en hinna över allt som fanns där inne. Sedan drack vi bubbel.

Hej på er! 

4 kommentarer:

Ingerun sa...

Grattis till utnämningen! :)

Pernilla sa...

jag och mina kompisar hade också en tisdagsklubb förut, det var kul! fast vi hade ingen hästansvarig... det kanske var därför klubben lades ner?

vi hade däremot rullskridskor (ja, såna där riktiga, inte inlines) och så tittade vi alltid på youtube-klippet med japanerna som sjunger och dansar till Yatta, yatta!

fina grejer, det där med tisdagsklubb.

Nina sa...

Jag fick för mig att inreda mitt nya kök med ett afrikanskt tema. Nu när jag (nästan) har alla saker på plats börjar jag undra hur jag tänkte....

Tisdagsklubb låter nice. Var annars ska man ha en "hästansvarig"?

Annchen sa...

Apropå hästar. Jag kommer att tänka på den här bilden/texten:

http://cdn.motinetwork.net/demotivationalposters.net/image/demotivational-poster/0903/i-love-whores-daddy-i-love-daddy-whores-demotivational-poster-1236734626.jpg