lördag, oktober 20

Sugen på att sy. SUGEN PÅ ATT SY?!?

Jag vet inte hur det är med er, men mig händer det med oerhört ojämna mellanrum att jag glömmer bort hur aggressiv jag blir av att skapa grejer på symaskin, och får för mig att jag måste sy något. Sist blev det (efter mycket om och men) ett lapptäcke. Ikväll fick jag plötsligt feeling och kastade mig ner för att sy ett par tajts till Svante.

Och alltså, jag vet inte. 

Varför gör jag det ens?

Jag har inga mönster, inget tålamod, och inga direkta färdigheter på området. Och inte orkar jag nåla, tänka eller hålla på att vara noggrann heller. Vet inte ens om jag tycker att det är speciellt kul? (Eller jo, lite. Fast den känslan går över väldigt snabbt när det börjar jävlas.)

Det ska bli o-er-hört intressant att se om det tajtsliknande plagget som hänger här bredvid passar på ungen i fråga imorgon. Och om han lyckas röra sig tillräckligt mycket i brallorna så att man inte ser hur fult sydda de är.

3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Hahaha va roligt du beskriver syandet!!! Jag nålar aldrig men syr inget annat än rak- och sicksack med min gamla maskin vars trådar allt som oftast hänger sig... Tycker det är kul att ta fram grejerna men är alltid arg när jag ställer tillbaka dem..

Singelmamman sa...

Ett skäl till varför jag inte har någon symaskin längre. Men nu blev jag väldigt sugen på att sy!
Vi får bildbevis sen, eller hur?

Karin sa...

Jo, jag får samma längtan. Det är obegripligt. Jag är slarvig, vill inte förbereda och vill att allt går snabbt. Så jag klipper på en höft och syr frejdigt och blir tvärförbannad då det blir fult. Och ändå drabbas jag av sylängtan på nytt efter ett tag.