söndag, oktober 21

Pris ske lov...

... halleluja etc. BRALLORNA PASSADE! Och ungen är skitsnabb, så nästan ingen ser att hantverket är undermåligt. Till exempel sydde jag på mudd vid magen, typ 20 centimeter hög, som jag tänkte att man skulle vika ner, dubbel. Men, eh. Jag glömde visst komma ihåg att jag borde sett till att den asfula sömmen på mudden hamnade på andra sidan då (fast jag tänkte på det cirka 100 gånger under kvällen), för nu syns den när man viker mudden. Alltså får barnet i fråga ha hela mudden uppe, som på ett par gravidbyxor ungefär. Ganska fult. Men, men! Det passar hans mage, och det är ju sen gammalt att gravidbyxor med mudd över hela magen är det skönaste som finns, så jag tänker: skit i det, JAG SYDDE ETT PAR BRALLOR!!!

Är mycket stolt och så vidare.

6 kommentarer:

Miss Bildad sa...

Du är ju en mästare vid symaskinen! :)

Julia Granath sa...

MYCKET stiligt! Apropå nåt helt annat, var har du köpt barnstolarna och -bordet? Jag letar liknande till min unge men de på Ikea är så plastiga och jag kommer inte på några andra ställen där man skulle kunna hitta...

Johanna sa...

Sjukt snygga!

Charlotte sa...

Jättesnygga. Och jag borde kommentera och säga det oftare: Jätterolig blogg.

Sara Evelina sa...

vad du kan Lisa! var har du hittat det fina tyget?

Linda sa...

Tjusigt!
Själv har jag varit på jakt efter ett par "softa svala fladdriga byxor att ha i land där inga knän får flashas"
Vet du hur svårt det är att få tag på dylikt i oktober i Svedala?
Så nu har jag shoppat tyg istället... Vet redan att det kommer sluta i blod och tårar, men vem lär sig av sina misstag, liksom?
Tack för en fin blogg! Läser jämnt, kommenterar sällan...