måndag, oktober 29

Om jag har den bästa mamman? Tror kanske det.

Jag sitter nu på buss 240 mot Ronneby. I repeat: jag sitter nu på bussen.

Fick låna reflexväst och vantar och cykel och busskort (av mamma), fick eskort till busshållplatsen (av mamma), samt instruktioner om vart på vägen jag skulle stå och hur jag skulle röra mig för att bussen skulle se mig i mörkret (av mamma). Sedan ringde vi lite till varann och stämde av från var sin sida vägen medan vi väntade också. (Hon skulle med bussen åt andra hållet.) "Rör lite mer på dig. Du syns inte riktigt." Tycker ni hon curlar mig? Kanske lite.

MEN DET FUNKADE! BUSSEN STANNADE!

Nu ska jag bara hitta biblioteket när jag väl kommer fram till Ronneby. Och så småningom också lokalisera de tio högstadietjejerna som jag ska hålla skrivkurs för hela veckan.

Själv. Utan mamma.

(Dock att hon tipsade om att jag skulle fråga busschauffören åt vilket håll bibblan låg när jag kom fram.)

Wish me luck.

8 kommentarer:

mor Lena sa...

Oj, vad det det jag gjorde?? Curlade?? Men det funkade tydligen. Och tänk på att jag är EXPERT på buss 240 och mörka busshållplatser. Och du curlade lite tillbaka faktiskt när du ringde mig på min sida och sa att JAG inte syntes. Så det så.

Lisa W sa...

Du har en av världens bästa mammor och jag har den andra. Tur att jag har fått låna din mamma under min uppväxt!
Lena du har helt rätt i att du är expert på buss 240 och busshållplatser i mörker

Johanna i Berlin sa...

Mammor alltså. Så himla bra att ha. Min skickar ideligen praktiska saker med posten. Från Sverige till Berlin. Också fint.

signeochjag sa...

LISA!!! Du måste hjälpa mig komma på vilken blogg det är jag letar efter. Jag har blivit besatt i mitt letande och det måste få ett slut. Jag kommer inte ihåg ens en del av namnet men jag är nästan helt säker på att jag hittade den via din länklista.
Det enda jag minns är att de hade ett ruskigt fint kök där de hade gjort ett fint mönster på kaklet utav kakeldekor i trianglar. Du kan inte tänkas veta vilken jag menar?

Skulle du veta skulle jag kunna tänka mig att bli din slav på livstid.

Lisa sa...

Signeochjag - kan det vara Ungt Blod du menar? www.ungtblod.com Minns också bilden på köket med trianglarna, kan inte riktigt placera den. Detta är min bästa gissning. Eller möjligen Dore doris? (googla, kan inte webbadressen i huvudet). Säg att någon av dem är rätt? Kommer också bli besatt annars.

Anonym sa...

Oj men stackars du, det verkar som om du fortfarande sitter på den där bussen 240. Stannade den inte?

Glad, skrivande tjej sa...

Hej Lisa!
Kommer du och Johanna Lindbäck att hålla i någon mer skrivkurs för ungdomar?

Nora, 13 sa...

Oj vad fuskigt att alla roliga skrivarkurser inte är ens i närheten av var jag bor :(