fredag, oktober 26

Lisas läsdagbok: Onda krafter i Sollentuna

Detta har jag läst: Onda krafter i Sollentuna, av Coco Moodysson.

Och det är: Serietecknaren Coco Moodyssons första roman. Den handlar  om Alexander, som är nyinflyttad i Sollentuna, och väldigt ensam. I brist på annat sällskap börjar han motvilligt hänga med klasskompisen Viola och hennes cp-skadade brorsa. Men egentligen är det Maxine han vill åt. Hon som luktar godis och bor i fosterhem.

Det här gillar jag med boken: Allra mest gillar jag den här meningen: "Jag önskar att jag var ett vanligt, okomplicerat sportbarn", vilken genimening! Man fattar ju exakt. Sedan gillar jag verkligen stilen, tonen och humorn också. Och den cp-killen i rullstol! Han är en bra karaktär.

Det här gillar jag inte: Att jag, redan två dagar efter jag har läst ut den, har svårt att minnas den.

1 kommentar:

Janina Kastevik sa...

Åh, jag fastnade också för den meningen. Så himla bra mening, önskar att jag kom på den själv. Har dock inte läst boken, men planerar att göra det mycket snart.