tisdag, oktober 09, 2012

Lilla lokalen! Så pass fin du ändå är.

Stambytet i frilanslokalen jag sitter i är klart nu, har jag sagt det? Det är mycket, mycket skönt. Alla är mycket, mycket peppade. Igår kunde vi till exempel äta våra lunchlådor ihop vid det gemensamma köksbordet i köksdelen för första gången sedan i somras. Samtliga kring bordet var nästan tårögda över storheten i det.

"Å, vårt köksbord!"
"Och titta! Vårt gemensamma goda salt!"
"Och kranvattnet som aldrig blir kallt! Som jag längtat."
"Och vår ganska fula vaxduk! Den har jag saknat."

Sen stod vi i ungefär fem minuter i klunga och beundrade ett av köksskåpen som vi hade städat i. Där finns numera en hylla med te, en hylla med kaffe, och en hylla med kryddor, istället för som innan: tre hyllor med blandat jävulskap.

"Det är så vackert. Jag kan inte förstå det. Det är. så. vackert."

Eh, ja.

Så himla glad att jag hittat den där lokalen (inkl folket i den)! Egentligen fattar jag inte varför, för på många sätt är den rätt kass. Internet strular till exempel nästan hela tiden, det finns ingen mobiltäckning, ingen fungerande skrivare, och ibland kommer det en dust av soplukt från soprummet som ligger strax bredvid. Men ändå. Ändå! Är inte så lite kär i den.

Jobba hemma vs Jobba på lokal, 0-100.

Minst, alltså.

2 kommentarer:

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Colombialiv sa...

<3