söndag, oktober 21

Kvällens filmtips: Searching for sugar man

Hörni, hörni, spring och se: Searching for sugar man.

Var just på bio och såg den, älskar nu världen. SÅ JÄVLA BRA! Hade ingen som helst aning om innan vad den handlade om. Alltså ingen. Nu när jag ser bioaffischen tycker jag eventuellt att jag borde ha snappat upp på förhand att den handlade om musik på något vis (hela himla affischen skriker ju gitarr), men nä. Inte ens det visste jag.

Det jag visste var: Det är en dokumentär. Den är skitbra.

Och det var ett så himla vinnande koncept, den är så sjukt listigt dramaturgiskt upplagd, jag satt som ett levande ÅÅÅ! genom hela berättelsen, jag tror ta mig tusan att hela den där ovissheten till och med höjde filmupplevelsen.

Så, googla inte. Läs inte på. Fråga inte. Bara gå och se. Okej?

Jag tror inte ni kommer ångra er.

UPPDAT: Nu efteråt, när jag gör det ni inte ska göra inför: googlar - hur har jag ens kunnat undgå att läsa om denna film? Känns verkligen som en bedrift. Mvh clueless.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Har helt missat den jag med. Och tänker så fortsätta, tills jag sett den alltså. Tack för tipset.

Jossan - Heart Skipped A Beat sa...

Hmm, jag har inte heller hört talas om den. Himla fin poster dock - skulle nästan kunna tänka mig att se filmen bara för dens skull

Jenny L sa...

Instämmer med Lisa; tjopp tjopp iväg till biosalongen med er!

Quercus sa...

Kan bara hålla med. Fånlog resten av kvällen. Min man likaså!

Jenny sa...

När verkligheten överträffar dikten. Varm i hjärtat efter filmen. Lyssnar på musiken på Spotify nu :)

Jojjo sa...

Oh, jag har också missat den helt, ska absolut inte googla!