torsdag, oktober 25

Det finns rätt många fördelar med att vara 30+ ändå

Idag tappade jag ur tre tamponger ur min väska, och såg på hur de försmädligt rullade fram över gatan och stannade vid fötterna på en av byggjobbarna som stod i grupp och tittade på mig.

"Du tappade något", sa han och flinade lite.

"Jag gjorde visst det", sa jag och dog inte av skäms.

Notera det viktiga här: DOG INTE AV SKÄMS.

Rodnade inte ens, fast jag rodnar mest hela tiden.

Det har sannerligen sina fördelar att bli äldre.

Hade jag varit fjorton fortfarande hade jag väl ringt Starlet direkt och bara "Hallå, lyssna, jag har tidernas scoop åt er, ni kan skriva in det under rubriken DÅ GJORDE JAG BORT MIG, för fatta! Jag TAPPADE NYSS TAMPONGER FRAMFÖR EN KILLE!!! Guuuuud så himla pinsaaaaamt, jag dööööör!!!"

Eller nej, det hade jag givetvis inte pga hade aldrig vågat ringa Starlet.

Men ni fattar.

8 kommentarer:

Miss Bildad sa...

När jag var yngre trodde jag att det här med att det har sina fördelar att bli äldre bara var något folk sa, men det är ju sant! En sån himla lycka att upptäcka det! :)

Martina sa...

En annan bra grej med att vara vuxen (citerar Bröderna Lindgren) : "...och godis det äter man bara på lördagar! Det vet alla barn. Även vuxna, men vi kan tjuväta ibland. Det är det som är så mäktigt med att vara vuxen!"
WORD! ;)

Lfthmn sa...

Här om dagen upptäckte jag att jag haft min genomskinliga lilla "necessär" som jag har typ alvedon, våtservetter, tamponger, handsprit, åksjuketabletter och sånt i liggandes på skrivbordet på jobbet en halv dag och man såg mycket tydligt en av tampongerna. Jag gjorde samma reflektion som du: Det kändes inte ens pinsamt.
SKÖNT att ha blivit så pass vuxen.

Suz sa...

Hahahaha :D

Anonym sa...

Eller då en hel binda åkte med då jag skulle betala inträdet på ungdomsgården. Och kille som klart sett hela förloppet informerade mig om att jag tappat något och jag bara nekade. Så otroligt dumt.

Maggie sa...

Starlet...? Nu förstår jag inte... ;)

Colombialiv sa...

Skönt!

Emma sa...

I know! Som Oskar Linnros sjunger, så skönt att aldrig mer bli 25!