måndag, september 03, 2012

Tredje september

Oh lord, mitt huvud, MITT HUVUD! Snart sprängs det väl. Bestämde just att jag inte alls behöver resa mig från soffan och gå och träna pga huvudvärk från helvetet, utan gärna får ligga kvar här och tycka synd om mig själv (läs: se på Suits).

Mycket nöjd med det beslutet.

Annars, då? Jag har hängt på förskolan hela dagen och skolat in Svante (med undantag för två timmar då jag skulle "hålla mig borta" och låg i solen vid vattnet och läste bok istället). Det går bra. Han blir vansinnig när jag lämnar honom, men det blir han å andra sidan när jag går in i ett annat rum hemma också, så det oroar mig inte jättemycket. Det går över snabbt. Tror jag. Vet jag. (Hann inte ens ut ur kapprummet innan han tystnade.) Imorgon ska han få vara själv nästan hela dagen.

Jag går omkring och när en känsla av att jag vill slänga alla kläder i min garderob.

Säg åt mig att inte göra det, för jag har inte råd att köpa nya.

Vill helst ej gå naken hela hösten.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Gör det inte! Så, nu var det sagt.

Besserwissern Teresa sa...

Suits! Är den bra? Alla säger att den är bra.

mor Lena sa...

Släng inte! Det är bara en fas.

kittypryde sa...

Byt kläder med kompisar, låna av varandra på långlån! Mitt bästa tips när "jag hatar alla kläder jag har"-fasen infinner sig!

Lisa sa...

Teresa, jag tror det! Har bara sett två avsnitt än och gillar mycket.

Och tack för tips, kittypryde!