måndag, september 17, 2012

SVT, fixar ni det här?

I morse var jag med i Nyhetsmorgon och tipsade om barnböcker. Om det tänker jag: Oooo, vad festligt det var att få prata böcker i tv, då! Och också: Oooo, vad fort det gick! Hade lätt kunnat prata en livstid en halvtimme till.

Vore ju förtvivlat smutt med ett barn/ungdomsboks-tvprogram, n'est-ce pas? Boktipset från när jag växte upp kanske känns liiite omodernt, men tanken är ju förtvivlat fin. Eller ett barnboks-Babel! Mmm... barnboksBabel.  Eller å, ett UNGDOMSBOKS-BABEL!

Hade lätt sett varje liten ynka minut.

22 kommentarer:

mor Ö sa...

Jag såg dig! Jag såg dig! Och det var ju jättebra det du sa. Fattar att tiden var knapp, för du har ju mycket att säga om böcker när du kommer igång. Jag kan ha dig där en gång i veckan.

mor Lena sa...

Mor Ö var bara jag, mor Lena

Emelie sa...

Jag missade ju såklart dig i morse, attans! Men du får väl ta tag i situationen och själv producera och programleda ett sånt program. Jag hade tittat!

Paulina sa...

Jag ställde klockan för att titta(även om just barnböcker kanske inte är mitt forum just nu)! Nästa gång vill jag se dig tipsa om ungdomsböcker! :D Hade ju varit super! Speciellt om du fick aningens aning mer tid på dig också! :)
Kram

Kära Syster sa...

Det är onekligen en underbar idé. Jag såg dig och tycker att du skulle fungera utmärkt som återkommande tipsare. Bra jobbat!

/Anna

Ewa sa...

Men du måste ju länka!! Jag hjälper: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=har_ar_bockerna_du_ska_lasa_for_dina_barn_i_host&videoid=2219651

Jättekul att se dig live och bra boktips!

Frida sa...

Men eller hur!!

Linda Heftler-Louiche sa...

Du hade lätt sett varje liten ynka minut för du hade ju varit programledare! Lisa åt folket!

Miss Bildad sa...

En mycket bra idé, Lisa! Infiltrera SVT och lobba in den! :)

Anonym sa...

Åh, hoppas att SVT nappar på båda idéerna. Tänk om vi kunde få se både ett barnboks-Babel och ett ungdomsboks-Babel på bästa sändningstid.

Maria sa...

Mitt recept: börja göra ungdomsboks-babel-pod. Bjud in diverse författarpolare att delta. Få spridning. SVT snappar upp och gör tv-program av det med dig som programledare - KLART! Piece of cake.

CH sa...

Hej Lisa
Jag heter Christina Hill och arbetar som programchef på SVT i Göteborg. Vad lustigt, vi pratade just om dig på ett av mina utvecklingsmöten i fredags. Jag vill gärna komma i kontakt med dig, har du en privat mailadress jag kan använda? Eller så är du välkommen att höra av dig till mig på christina.hill@svt.se

Lungan sa...

Men alltså älska den där soffan i klippet måste jag bara säga.

Anonym sa...

Satt på jobbet och kollade via datorn i morse. Du är ju inte bara duktig att skriva böcker, utan ett proffs i rutan! Jag hade tipsat mina svärföräldrar att kolla vem som skrivit och signat boken de fick i julklapp :-)

Lycka till nu med allt som händer!

Gry

HemkäraHanna sa...

Du var kanonbra! Och jag ser gärna ett "Boktipset" med dig som programledare med mina barn och ungdomar!

Helena L sa...

Nu har jag kollat på klippet också. Du är jättebra i rutan och bra tips. Jag röstar för ett barn-/ungdomsboksprogram med dig som programledare!

Maja-Stina sa...

Men hur fint är det inte att du blir kontaktad av en programchef!?

Hoppsan och hurra, snart är programmet här! :)

Josefin ö sa...

heja Lisa! vad bra du var!! och så kul att se dig var det. Stor kram!

kerstinm sa...

Tur du hade den där linken på facebook, för jag skulle sett det live på mitt nattskift, men tyvärr somnade jag ifrån... Fast tydligen kan jag inte se så mycket av TV4 live på andra sidan Atlanten. Precis som SVT Play. Väldigt irriterande! Men tack Gustav!

Alexandra sa...

Jättebra tips! Hade önskat att man fick titta inuti böckerna också. Varför fick man inte det?

Colombialiv sa...

Så rackarns fint!

Erika sa...

Mera mera!!!!!