söndag, september 23, 2012

Soffhäng en söndag

Jaha, här sitter jag i Hammarby Sjöstad och är barnvakt åt två sovande barn. Det är rätt märkligt. Eller ja, det är inte märkligt att vara i Hammarby Sjöstad, eller att vara barnvakt, eller att barnen sover. Men det här med att vara typ själv i ett hem som inte är mitt? Det är ändå lite, lite underligt. Det känns lite som att jag snokar, bara genom att titta mig omkring?

Sitter således blickstilla i soffan och läser en bok.

Eller nej, nyss smög jag ut i köket och snokade mig fram till kaffet, men från och med nu!

Blickstilla i soffan.

5 kommentarer:

Sara sa...

Haha, Okej, vi är dina vittnen och alibin!

HemkäraHanna sa...

Och lite skönt! Det finns ju ingen tvätthög etc som ropar just på dig.

letarefterord sa...

Vilken härlig blogg du har! Jag har precis spenderat en lång stund med att läsa dina inspirerande och roliga inlägg. :)

Ylva sa...

Men det är ju jättespännande att snoka hos andra! Hur kan du låta bli? Senast jag sov över hos en kompis (som gick tidigt till jobbet) snokade jag igenom hela lägenheten efter plastkassar.

Din morsa sa...

Men liiite får man väl snoka? Kolla bokhyllan t.ex!