onsdag, september 12, 2012

Raka av skiten!

I måndags hade jag klipptid. Min plan var att säga något i stil med "klipp av fem centimeter" och gå därifrån och känna mig som om ingenting hade förändrats, som vanligt. Men sen blev frissan sjuk, och jag fick boka om tiden. Nu ska jag klippa mig imorgon istället, och plötsligt har "klipp av fem centimeter" blivit "klipp av 20 centimeter".

Hoppas VID GUD att frissan är frisk imorgon, för den här tendensen skrämmer mig lite.

Är hon inte där imorgon kommer jag väl sluta som flintskallig.

3 kommentarer:

mor Lena sa...

Åh, spännande!! Häftigt!! Och jag menar inte skalligheten.

Miss Bildad sa...

Jag kan meddela att det inte är så tokigt att vara skallig - förutom på vintern, då det nästan krävs dubbla mössor. I alla fall om man är lika frusen som jag. Nu var det i och för sig cirkus tio år sedan jag var skallig senast, så det kan vara så att jag minns det i ett något slags romantiskt ungdomens skimmer, men jag minns mycket väl att jag bestämde mig för att vara skallig resten av livet, men sedan ombestämde jag mig tydligen.

Johanna sa...

Oh la la - spännande. Jag var hos frissan för en timme sen - och klippte av 5 cm. Ingen kommer märka någon skillnad, som vanligt.

mvh feg.