fredag, september 21, 2012

Önskerubrik: Lycka

Att upptäcka att Musik Special med Säkert! (som sänds på tv imorgon) redan ligger ute på nätet, och innehåller en intervju med Annika Norlin som Anna Charlotta Gunnarsson gjort. Där hon liksom grottar in sig och bland annat pratar om sina låttexter.

Å, du käre värld.

Bland annat säger hon att hennes främsta mål med låttexterna är att folk ska bli berörda och inspirerade.

Hej Annika! Varje gång jag lyssnar på dina låtar får jag lust att skriva en roman om det du sjunger om. En gång gjorde jag det också. Och lånade en av dina textrader som titel. Det var fint. Hej då!

4 kommentarer:

rakel sa...

Bästa "hej-jag-är-hemma-och-är-sjuk"-frukosten ever!

Frida sa...

Alltså. Så himla fint. Nån gång ska jag också skriva en (skönlitterär) bok!

Siri sa...

MEN ÅÅÅ!

Anonym sa...

Tack för tipset om Säkert! på teve - hade missat det om det inte vore för dig!