måndag, september 24, 2012

Om när vill jag bo i hans värld

- MAMMA?
- Ja?
- ÄR DU EN TJEJ?
- Ja.
- DÅ ÄR DU DEN ENDA TJEJEN I VÅR FAMILJ.
- Ja, det är jag.
- BÅDE JAG OCH PAPPA OCH SVANTE ÄR KILLAR.
- Ja.
- DET BETYDER ATT DU HAR BRÖST.
- Ja.
- MEN ANNARS... DET SPELAR INTE NÅGON ROLL.
- Nej.
- VET DU? IBLAND DRICKER TJEJER ÄPPELJUICE TILL FRUSKOST. DET GÖR BARNKILLAR OCKSÅ. MEN INTE VUXNA KILLAR! VUXNA KILLAR DRICKER BARA APELSINJUICE. MEN ANNARS ÄR DET SAMMA. TROR JAG. FÖR VET DU? BÅDA ÄTER JU HAMBURGARE. MAMMA?
- Ja?
- JAG KAN JU LÅTSAS ATT JAG ÄR TJEJ IBLAND OM JAG VILL. SÅ KAN DU LÅTSAS ATT DU ÄR KILLE OM DU VILL. ELLER SÅ KAN JAG LÅTSAS ATT JAG ÄR EN DINOSAUR!!!
- Ja.

*tystnad*

- DET KAN VARA LITE HUR SOM HELST, FAKTISKT.

16 kommentarer:

Linda Heftler-Louiche sa...

Han är så sjukt smart den där barnkillen.

Linda Heftler-Louiche sa...

Och rolig!

Linn sa...

Rufus for president känner jag.

Susanne sa...

Man bara måste älska barn för såna kommentarer!!

Emelie sa...

Det kan ju faktiskt vara det. Lite hur som helst, alltså.

Alva sa...

Så himla härlig son du har! ;)

morfar sa...

Professorn har talat!

Johanna i Berlin sa...

Word.

liten sa...

Men det var dagens finaste konversation! Faktiskt precis vad jag behövde läsa när jag missat de egna kiddens pladder pga av kvällsmöte. Thanks!
//garderobenmin.blogspot.com

moster Åsa sa...

Tänk om vi också kunde vara så kloka,det vore bra.Den ordväxlingen skulle skrivas på näsan på den del,eller hur?Såna där samtal gör skillnad!Pussa honom från mig

Hanna sa...

Vilken fantastisk konversation!
Och när jag nu en gång kommenterar, så vill jag ännu säga att din blogg är så himla bra!

Lizz sa...

Din grabb är störtskön! Hans tankeverksamhet är ju oslagbar ;)

Mee sa...

Åh, underbara unge!

Linda sa...

Jag älskar Rufus. Och dig o din bloggen. Ville bara säga det.

Linda igen sa...

dig o din bloggen? sjuk svenska där, men du fattar.

Johanna sa...

Klok den där Rufus!