tisdag, september 11, 2012

När han blir vuxen

Imorse satt Rufus på hallgovet när jag tog på mig skorna och klappade imponerat på mina nylonstrumbyxbeklädda ben. De var gröna, strumpbyxorna.

"När jag blir vuxen, mamma?"
"Ja?"
"Då ska jag också köpa såna här fina, fina."

Andra saker han ska göra när han blir vuxen: Bli en dinosaurie. Vara uppe hela natten. Sutta på nappar. Lära sig cykla. Äta choklad. Gå till ett jobb.

Är visserligen lite nervös varje dag att min fina unge ska växa upp och förvandlas till något annat, men måste ändå säga att jag ser fram emot att träffa den där vuxna också.

Han verkar ju rätt rolig.

13 kommentarer:

Emelie sa...

Åh, dino i gröna nylonstrumpor, låter fint det!

Alva sa...

Låter ju fantastiskt! Jag skulle inte ha nåt emot en sån kille... ;)

mormor Lena sa...

Han är så fin, så fin!! Påpeka hur impad jag blev över hans fina kalsonger. Såna vill jag också ha.

Nickan sa...

VAR har du hittat gröna strumpbyxor? Letar och letar... behöver pronto! De får vara tjocka eller tunna...bara de är GRÖNA...inte turkosa, inte teal... utan gröna, som mossa! Har du hittat sådana?

Christel sa...

Okej, jag måste ju bara fråga, vad gör man egentligen när man suttar nappar? :)

Lisa sa...

Christel, man suger på dem? Det är mest det. Man sitter, har nappen i munnen, och njuter för att det är så SABLA GOTT MED NAPP.

Lisa sa...

Nickan, mina är ganska illgröna. Gräsgröna? Tror jag köpte på Åhlens i våras.

Annica Svarvar sa...

Reagerade också på "suttar". Mest för att jag under mina år i Stockholm aldrig hörde det. I Österbotten är det vanligt. I Småland också?

Colombialiv sa...

Sån himla fräsig person han kommer att bli!

Johanna sa...

Fina drömmar! Mina yngsta ska "ha glasögon, jobba med dator och dricka öl" när han blir stor. Precis som pappa. Känns ändå ganska realistiskt :-)

kittypryde sa...

Jag har riktigt fina gröna från H&M. Hela sommaren fanns det i alla sorters färger och jag tror de finns kvar :)

kittypryde sa...

Jag har riktigt fina gröna från H&M. Hela sommaren fanns det i alla sorters färger och jag tror de finns kvar :)

Linda sa...

Verkar vara fascinerande för barn med nylonstrumpor - mina barn o deras kompisar kommenterar det alltid, klappar gärna :)