torsdag, september 13, 2012

Dagens nöjdaste byggjobbare

Om jag precis hade en svacka i mitt litterära skapande och fastnade med tom blick och halvöppen mun, stirrandes rakt ut i luften?

Och om jag efter cirka trettio sekunder i det läget insåg att min blick vilade på en byggobbare som tagit av sig tröjan och stod och flexade med bröstmusklerna mot mig på gatan utanför fönstret?

Eh, ja.

Det kanske jag gjorde.

Liiite, liiite granna.

Så att, eh... Jag gör bara saken värre nu om jag går ut och förklarar för honom att jag egentligen inte alls nyss helt ogenerat satt och vrålglodde på honom i en halvminut, utan faktiskt bara tänkte på mitt jobb, va?

5 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha... du sitter inte där och ljuger för dig själv nu va, Lisa!? Är du säker på att det var jobbet du tänkte på?

Emelie sa...

Dagens nöjdaste Lisa?

Linda Heftler-Louiche sa...

en nöjd byggjobbare är en bra byggjobbare. du får bjuda på den titten liesl!

maddiis sa...

Hahaha! Du är världens bästa! Skicka gärna hit honom här också.

Myra Windahl sa...

Ibland önskar jag att jag faktiskt tittade och inte bara tänkte...