tisdag, augusti 14, 2012

SJU KILOMETER!!!

Nämen se här, bloggen! Ännu ett socialt media vars utrymme jag kan utnyttja lite åt att skryta åt det oerhörda faktum att jag nyss SPRANG SJU KILOMETER!!! UTAN ATT GÅ!!! Jag har redan skrikit i versaler på Twitter och postat en bild på mitt blodsprängda ansikte på Instagram, men det hejdar, som ni märker, inte mig, nej, nej. Inget hejdar mig.

SJU (7) KILOMETER!!!

Alltså.

Alltså!

Jag tror inte ni förstår exakt hur nöjd jag är med det här. Men känn er inte besvärade över det, för jag kan så gärna berätta. Länge och utförligt. Om och om igen. (JAG SPRANG SJU KILOMETER!!! UTAN ATT GÅ!!! SJU KILOMETER!!!)

Jag har aldrig förr i hela mitt liv ens varit i närheten av att kunna springa så långt. Inte ens när jag var femton år. Eller arton. Eller tjugotre. Eller tjugonio. Men nu helt plötsligt bara SPRANG JAG SJU KILOMETER!!! UTAN ATT GÅ!!!

Jag ser just nu denna löptur som en större bedrift av min kropp än när den födde fram mina två avkommor.

Mvh
sinnessjuktnöjd_80

10 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

ha ha - tog mig runt 6 km själv nyss - utan att gå - och kan med säkerhet säga att vi delar samma tillfredställelse...
- trots att du har fler versaler än jag...
;-)

Sara sa...

Du kan springa 1 mil, jag lovar!

Anna sa...

Ojokoj, vad du är duktig! Själv har jag precis börjat springa efter några års.uppehåll. Jag klarade att springa 500m. Pinsamt. Det blir nog pressmeddelande när jag klarar 2 km..

Ida sa...

Mycket imponerande. Och inspirerande. Själv siktar jag på att snart ta mig runt 5 km. Till nästa hösta kanske jag hakar på sjuan...

Jojjo sa...

Woohoo, bra där Lisa! Jag sprang mitt livs första pass över 5 km tidigare i somras, blev så till mig att jag sprang 9 km av bara farten och anmälde mig till Tjejmilen, haha. Börjar få lite ångest av den där milen nu dock...

Emelie sa...

Kan man springa 7,5 så klarar man milen också. Det lärde min träningstokiga syster mig när hon anmält oss både till tjejmilen för några år sedan. Nu är jag nog dessvärre tillbaka på att 2 km är en bedrift...

Therese sa...

Men hur gör man?? På riktigt alltså, hur springer man och andas samtidigt. Jag kan inte ens springa en kilometer.

Johanna sa...

Hurra!!

turez sa...

Grattis! Nu är det bara att göra samma sak igen :)

Ingerun sa...

Grattis!