onsdag, augusti 15, 2012

Så planterar du en skrivkurs

Idag har jag varit hemma hos Johanna och planerat skrivkurs. Det börjar bli en trend, det här med att jag är hemma hos Johanna och planerar saker. Oftast är det nya kapitel i boken vi håller på att skriva ihop som vi planerar, men ibland festar vi till det med att planera andra grejer också. Det är en trevlig trend, tycker jag. Speciellt eftersom Johanna envisas med att laga sjukt god mat till mig varje gång jag kommer dit. OCH KAKOR! Varje gång finns det 1. Hemlagad god lunch, 2. Hembakat gott bröd och 3. Hembakta goda kakor.

Kommer få göra sjuttonrätters med brödavsmakningsmeny och kakbuffé som kompensation lite senare i höst när Svante har börjat dagis och vi kan planera grejer hemma hos mig också. Kanske bäst att börja baka redan nu, och lägga i frysen?

Hur som helst är det kul.

Planerandet och det.

Även om jag nu läste igenom mitt egna inlägg och läste planterade vid samtliga tillfällen som det stod planerade och undrade lite vad i hela helsefyr som pågick.

3 kommentarer:

Jenny S sa...

Fast det står planterar i rubriken, men det kanske du vet :)

Emelie sa...

"Vad i hela helsefyr" är helt klart ett uttryck som borde användas lite oftare!

Lisa sa...

Haha, ja, Jenny S, det vet jag! Det var medvetet.

Och ELLER HUR, Emelie! Ett mycket bra uttryck.