måndag, augusti 27, 2012

Sa jag att den var i papper?

Idag har jag köpt pennor och en kalender i papper. En kalender i papper är motsatsen till en kalender i datorn/telefonen, för den som undrar. Man kan också säga att en kalender i papper är en liten del av himlen. Eller det bästa som freaking finns. Det beror på lite hur man vill uttrycka sig.

I alla fall.

Jag får inte ha en kalender i papper hemma. Eller ja, jag får väl ha hur många papperskalendrar jag vill hemma, men mannen jag lever med vägrar konsekvent att använda dem. Och då faller ju lite poängen med att ha en gemensam kalender för planering. Alltsåledes använder jag mig motvilligt av en kalender i datorn/telefonen till all gemensam planering. Det har verkligen sina fördelar, men snygg är den ju inte. Och inte går den att skriva i med fina pennor heller.

Men så idag! Kom jag plötsligt på att jag kanske behövde en kalender på kontoret också. Liksom utöver den familjära gemensamhetskalendern? Och strax efter denna snilleblixt slog mig gick jag och köpte en. BARA SÅ DÄR!

Känner mig nu helt hög av makt. Ungefär på samma vis som när jag kommer på att jag är vuxen och kan äta chips till middag om jag vill.

Jag har en kalender. I papper. Som jag kan skriva i. Med fina pennor.

Betyg på denna dag: 10 av 10.

14 kommentarer:

Johanna sa...

Men exakt så. ÄLSKAR kalendern.

(http://lillaj.blogspot.se/2012/06/glad-som-ett-barn.html)

Linda sa...

sweet. det här med att vara vuxen. överväldigande på så många plan.

Carin sa...

Jag fattar inte hur man kan leva utan en almanacka, där man kan skriva in allt som man vill komma ihåg! När man ser hela veckan/månaden/året framför sig, utbredd som ett helt otrampat snöfält, kan man inte annat än jubla. Och fina utanpå kan de också vara, de små underverken. Hurra för vanliga almanackor!!! Kanske dags att starta en förening för deras bevarande i dessa IT-tider!?

hedgehog-sara sa...

Älska kalender, postit och pennor!

Förra veckan köpte jag ett PENNSKRIN! Fatta lyckan.

emily sa...

Jag är den första att säga HURRA för kalender i papper, men har en fråga om den andra kalendern: Vad använder ni för någon elektronisk? Funkar det bra? Har en man här hemma som konsekvent vägrar att fylla i vår papperkalender så något måste göras!

Erika sa...

Vi har testat lite olika appar : remember the milk och evernote. De har underlättat pusslet för oss. Nu när vi kört in oss i ett fungerande system så plötsligt blev den vanliga väggkalendern ingen match längre och vi tar foton på den om vi måste ha med oss Infon utanför hemmet :-)
Har även använt oss av googles kalender men den har jag inte full koll på än så vi får se om den blir vår framtidsplanerare eller ej :-)

Jojjo sa...

Jag klarar inte av att använda enbart digitala kalendrar, de i papper är ju så himla mycket roligare! Plus blir lite som en dagbok, helt fantastiskt!

yllet sa...

Men, seriöst, vad ÄÄÄÄÄÄR det med snubbar och papperskalenderar egentligen!? De är ju överlägset bäst? Trevligast. Finast.

emster sa...

åh vad jag håller med. hatar digitala skitkalendrar som man inte kan rita hjärtan i! och som laddar ur.

Kristin sa...

Skönt att höra! Jag klarar verkligen inte av att använda kalendern i mobilen och började känna mig som en gammal dinosaurie med min papperskalender som jag envist håller fast vid. Så sjukt mycket bättre på alla sätt.

Johanna i Berlin sa...

Vi har haft exakt samma diskussion hemma de senaste sisådär fem åren. Jag måste skriva med en penna för att komma ihåg saker, skriver jag upp digitalt krävs det hundra påminnelsealarm för att attgörasakerna ska bli gjorda.

enligt O sa...

Samma diskussion i vårt hem också. Problemet är dels att det bara är jag som skriver i pappkalender och att ingen skriver i den digitala. Funkar sådär. Nu ska vi testa söndagsmöten där ungarna får vara med och bestämma mat och så gå vi igenom veckan. Får se hur länge det håller.

Colombialiv sa...

Åh jag älskar papperskalendrar! Digitala är ju jättejättetråkiga.

Annelie sa...

En till som ropar EXAKT och skriver under på "bevara kalendrar IRL".