torsdag, augusti 09, 2012

Rapport från en soffhörna

Hur som helst så har Rufus och jag det fint på vår vara-hemma-själva-semester hittills. Efter dagis tog vi tunnelbanan in till Kulturhuset och gick på Rum för barn. Där fanns det ett Mamma Mu-pussel som vi pusslade. Och som av en händelse var min bror och hans tjej där också! Det var roligt. När vi satt och fikade på femte våningen tog Rufus saken i egna händer och bjöd med sig Petter och Caroline hem till oss på kvällshäng. Ingen vågade protestera, för Rufus var ju tvungen att visa sin stålmannendräkt, så klart. Och få spela lite festliga spel på min brorsas telefon. Sedan blev det sent och Petter och Caroline gick hem igen, och Rufus fick sina nappar och somnade. Nu inreder jag lite i Stora Dinosauriedjungellådan och ser på OS.

Lord knows varför jag känner ett behov av att berätta det här för er, men det gör jag i alla fall.

Hej på er!

1 kommentar:

JHH sa...

Måste bara säga att jag gillar din blogg. Riktigt mycket. till och med. Men oftast är min dator seg när jag dyker ner i din blogg, så det är inte alltid jag kan kommentera. Det är lite synd. Men du skriver bra iaf och ofta tänker jag kommentarer i huvudetsom som sällan hamnar bland de andra kommentarerna på din blogg. Ville bara säga det.