tisdag, augusti 21

Pest eller kolera

De håller på med ett stambyte i min frilanslokal för tillfället, och därför har jag den senaste veckan brottats med frågeställningen: Vilken miljö är mest störande att jobba i? Den som är full av byggarbetare som lever rövare? Eller den som är fylld av en ettåring som lever rövare? Jag har nu testat båda, och kommit fram till att det går på ungefär ett ut. Ingen av miljöerna är optimal för arbete.

Emellertid!

Idag råkade byggarbetarna - utöver arbetet med själva stambytet - också kapa ett vattenrör i lokalen. Så nu är den, förutom stökig och bullrig, också delvis fylld av vatten.

"Har du gummistövlar?" frågade en av dem när jag kom för att jobba.

Så att, jag vet inte.

Kanske ändå hemmajobb resten av veckan?

4 kommentarer:

Helena sa...

Drygt! Jag skulle nog ha valt att åka till biblioteket att jobba om jag hade att välja på de två ställen du nämnde :-)

Jenny S sa...

Det man kanske också bör ta med i beräkningarna är huruvida byggarbetarna har t-shirt på sig eller inte? :)

Ellen sa...

Bästa ursäkten för att jobba på kafé i några dagar? Jag kan rekommendera Valand på Surbrunnsgatan, värsta mysiga stället där tiden liksom stannat på 60-talet.

emmaw sa...

Hans Rosling säger att om man ska välja mellan pest och kolera, ska man ALLTID ta kolera. Alltid. Så det är bara att bestämma sig - vilket är pesten? Och så välja bort det.