fredag, augusti 10

Om igelkottsmat och sånt

Ni vet när man hör sig själv säga "Du, Rufus? Vi kanske skulle ta och laga mat som ser ut som en igelkott idag när Stina kommer? Det skulle väl vara ganska kul?" Och ungen skriker "JA! Det var superknasigt! Det gör vi!" Ni vet då? Då kan det hända att man blir rätt exalterad, faktiskt. Hemma på vååår gata, när jaaaag var liten, fick vi nämligen igelkottsmat lite då och då när det vankades superfestligt event. (Fast jag tror mamma använde bakpotatis som igelkottskropp?) Vi tyckte det var så SJUKT festligt.

Och, studier visar! Det är SJUKT festligt även 2012. (Även om igelkotten halvt om halvt såg ut som en gris). Matpeppen har inte varit så hög här hemma på evigheter, och varenda liten igelkottstagg var länsad när middagen var över.

Mat som ser ut som (gris)igelkott, således: 2 glada tummar upp från Örnsberg.

Alla måste testa!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Festligt! Vad är igelkottskroppen gjort av?

Lisa sa...

Aaaa, trodde det syntes. Ett halvt vitkålshuvud! Och sedan tandpetare/grillpinnar med mat på.

Anonym sa...

Ahaa, ja det är klart det syns ju hur tydligt som helst nu när du sa det! Jag tänkte mig först att det var gjort av marsipan eller nåt:)

Maja sa...

Mest med det här inlägget gillar jag att man ser Rufus' stortå. Gud så näpet :)

Lisa sa...

Hahaha, Maja! Jag som trodde att det kanske inte syntes.

hedgehog-sara sa...

Underbart!!!

mor Lena sa...

Vilka flashbacks jag får!! Härligt!

Ellen sa...

Hemma hos oss är kroppen en halv melon. Eller en mandarin om det är "mini-igelkottar". På dem är det dock alltid godis.

Erika sa...

ooh! våran igelkotte brukade ha potatismos-kropp, eller glass om det var en efterättsigelkotte!

Johanna sa...

Haha, älskar kreativiteten i det här! Mkt tjusiga igelkottar!