söndag, augusti 19

Lugn i stormen

Ni är för himla fina, ni. Det kommer nästan tårar när jag ser vad ni skriver. Men believe it or not, det var aldrig meningen att fiska efter snällheter med det där "bloggen har blivit gammal"-inlägget, det var bara en tanke som ville ut. Och jag blir väldigt glad av att ni fortfarande verkar gilla att hänga här, trots att jag inte själv direkt skuttar hit med hoppsasteg nu för tiden.

Jag ska inte sluta blogga.

Inte än i alla fall.

Men det vore roligt med lite inspiration igen. Kan man köpa det på postorder?

14 kommentarer:

Ana sa...

Sluta inte blogga!! Ja läser många olika bloggar och din är den absolut bästa. Dina inlägg är helt grymma även om de inte handlar om något speciellt. Fina bilder också. Jag gillar att det liksom bara är som det är i din blogg om du förstår vad jag menar...Blir liksom glad av den! Gillar även när du skriver om böcker... Å allt annat också...:)

Siri sa...

Åh herregud, vad du skräms.

Den här bloggen har verkligen inte spelat ut sin roll i MITT liv!

Jag har faktiskt för mig att det är en grundlagsskyddad rättighet att aldrig behöva mista sin favoritblogg. SÅDETSÅ!

Alva sa...

Jag älskar din blogg, så snälla lägg inte ner den! Inspiration går tyvärr inte att köpa, men det finns gratis på spotify och heter Linnea Henriksson. ^w^ (Eller så kan man ju alltid gå och se världens längsta bokbord idag på drottninggatan/sergels torg.)

Mimmi sa...

Åh vad jag inte vill att du ska sluta blogga, men - så länge du inte slutar skiva böcker så kommer jag inte klaga.
Visst, blir jobbigt att läsa om dina böcker varje dag...
Hoppas du får inspiration igen! För det ska vara kul att blogga faktiss.
/Mimmi

Katinka sa...

Åhh, absolut inte så. Jag läser här ofta och älskar din blogg och från andra sidan där jag befinner mig syns inte den där inspirationslösheten alls, jag lovar. Jag är inte ens speciellt intresserad av barn och älskar att läsa om dina ändå.

/carina sa...

Inspiration är en myt. Transpiration är det som kommer av arbete. Och om man har tur, väldigt mycket tur och i regel väldigt mycket transpiration, så sammanfaller de två- och det är då det känns som om man nästan flyger när man arbetar! Och det, mina vänner, det är ett helt fantastiskt tillstånd! Och nej, det kan man inte heller köpa på postorder.

Ingrid - Inola sa...

Din blogg är min favorit, så lova att ha den kvar! Om du så bara skriver ner två meningar så får du alltid till det så himla bra och roligt. Gillar verkligen ditt sätt att uttrycka dig, märks att du är proffs!

Lo sa...

Fortsätt blogga. Och fortsätt skriva böcker- jag har precis sträckläst Allt jag säger är sant, bara sådär och känner att jag älskar den. Och Alicia.
Min äldsta är nyss fyllda elva och är helt klart en Alicia i vardande... och jag sitter här och läser och förstår Alicia och hennes föräldrar i ungefär lika mått. Jävligt jobbig är hon, men klart man är stolt över det där obändiga.

@enga sa...

Och jag älskar också din blogg! Allt det du skriver, om dina böcker och dina/era bok/läs/skriv/kurs/föreläsningsprojekt, alla foton med glimtar från vardagen, barncitaten (mina är lika gamla som dina och hög igenkänningsfaktor!!), träningen (ja, jag blir inspirerad till att springa själv när du springer), vegorecepten (har infört veckans onekligenvego på vår meny där hemma, men nu har vi snart kommit igenom dina tolv recept, kommer det fler? annars börjar vi om från början), allt annat med alla tankar om högt och lågt, vardagligt och fest, glatt och ledsamt. Skickar över så mycket inspirationspepp jag bara kan! Men herregud, ta en liten paus om du behöver det, bara du lovar att komma tillbaka. :-) Kram

Helena S. sa...

Måste bara hålla med alla andra som kommenterat: snälla sluta inte blogga! Din blogg är en av mina favoriter, och inläggen om Rufus och Svante älskas av hela familjen!

Unknown sa...

Jag hoppar hoppsasteg hit. Varje dag. Hoppas du snart också hoppsastegar hit (mycket hopp nu känner jag...) och att du håller ut under bloggsvackan under tiden. Kan vi hjälpa dig på nåt sätt? Lovar att bli bättre på att kommentera, det är ju det man lever på som bloggare. :)

Hoppetihopp!

Anonym sa...

Om inspirationen tryter kanske du kan be Rufus gästblogga? Han verkar alltid ha massa intressant att säga världen :)

Emma sa...

Ja, fortsätt Lisa! Om ditt bloggskrivande tryter emellanåt kan du alltid fota. Älskar dina bilder av omgivningen. Du inspirerar!

Lina sa...

Lite senare än alla andra men ändå - sluta inte blogga! Förgyller mitt liv denna bloggen alltså. Hoppas inspirationen återkommer!