onsdag, augusti 29, 2012

Ja, CSN, jag tittar bland annat på dig

Hej, jag har just betalat månadens räkningar, så nu ligger jag i fosterställning i ett hörn av soffan och gnolar RAINDROPS AND ROSES AND WHISKERS ON KITTENS för mig själv och hetsdricker ett glas vin mellan stroferna.

Nä, jag bloggar.

Men ni fattar.

Hur lång tid tar det för nerverna att vänja sig vid frilanslivet, egentligen? Mina nerver just nu: BÖÖÖÖL! Vi vill ha en fast löööön in på kontot varje månad, det här är för nervööööst!

Jag går väl och lägger dem. Mig också, för den delen. Det är min lösning på allt, att gå och lägga mig och sova.

Mvh
/strutsen

5 kommentarer:

mor Lena sa...

Jag beundrar dig, ja er båda förresten, som slängt er ut i denna ovisshet. Inte riktigt din stil egentligen, men du ska se att det går bra. Du har ju alltid ett säkerhetsnät på något sätt. Du är bättre än du vet!

aina sa...

Jag fick skämsringa till csn idag och ba "hörrni, det här går faktiskt inte, inte den här månaden." Så då gjorde hon om mina betalningar till månadsbetalningar så det blev uppskjutet till nästa månat. Puh!

/inte frilans men just nu ofrivilligt deltidsarbetande

stella sa...

åh fy, i hear you! jag jobbade sista dagen i dag på mitt fasta deltidsjobb och ska nu vind för våg slänga mig ut i frilanslivet. Eller, har väl frilansat bra mycket mer än deltid sen i vintras, men nu ska det bära eller brista liksom. släng in en flytt till ett annat land också. och en resa till usa. herregudarsskymmning. men vad gör man inte för att få göra det man vill?

Ann Margret sa...

Usch, jag vet efter många år som frilansande översättare. Just nu har jag några veckors ofrivillig "semester", som jag i och för sig behöver efter att ha jobbat som en iller hela våren och sommaren. Men det får gärna trilla in en ny översättnings snarast.
Bra idé att ringa till csn, men absolut inget att skämmas för!

Helena Bergendahl sa...

Det här månadsskiftet. Och nästa. Det är dom värsta på året, om det är till någon tröst. Och september är ju en rolig månad hur som helst, med en del gratisvin, framförallt i slutet av månaden.