onsdag, augusti 08, 2012

Hemmahelgen

Imorgon åker Gustav och Svante till Göteborg och stannar i fyra dagar. En av dem ska gå på Way out West, den andra ska hänga med Gustavs föräldrar. Och jag och Rufus! Vi ska vara hemma själva! Är mycket uppspelt över detta faktum. Tänk, va. Få vara själv med mitt stora barn i fyra dagar! Oklart varför det känns så himla lyxigt (det fanns ju en tid nyss när Svante inte fanns och jag var hemma själv med Rufus titt som tätt), men det gör det. Ska bli ett himla mys.

Detta har vi planerat in:

1 st fredagsbjudning, där Rufus bjudit in sin bästis (Stina, snart 4) och jag har bjudit in min bästis (Karin, 32). Himla smidigt att båda våra bästisar kommer från samma familj, kan jag tycka.

1 st dagsutflykt till Sigtuna, där vi ska hälsa på min moster och leka med mina kusiners miljoner avlagda leksaksbilar.

3 stycken pusselsessioner, där vi ska pussla tre av Rufus allra svåraste pussel utan att Svante kommer och börjar äta upp pusselbitarna.

3 st nätter, där Rufus får sova i vår säng prick hur mycket han vill.

Sedan tänker jag att vi kanske ska måla en fondvägg också, men det har jag inte riktigt berättat för barnet i fråga ännu. Kan 3,5-åringar måla fondväggar? Vi får se lite.

Är hur som helst mycket peppad.

Han är trots allt förtvivlat festlig, den där ungen.

3 kommentarer:

mor Lena sa...

Åh, jag förstår er glädje!

BossyOz sa...

Blåbärskrämsfärgad fondvägg kanske?

Colombialiv sa...

Härligt!