måndag, augusti 20

Dinolandet, vad gör du med mig?

Å, gud, hur underlig känner man sig inte som människa när man tillbringar en halv dag med att ränna runt i obskyra butiker på stan och fråga efter "små, små miniatyrträd i tålig plast" och dessutom böjer sig ner med jämna mellanrum för att plocka upp en bra sten eller en lämplig pinne utmed vägen? Svar: Ganska underlig, faktiskt. Ganska jätteunderlig.

Men, men.

Ja, ja.

Nu har jag i alla fall hela väskan full av sten, pinnar, snäckor, filt, färg, klister, plastväxter och blommor, och det var ju hela målet. Om ni inte hör något av mig ikväll så är det för att jag pimpar Skitstora Dinosauriedjungellådan och svär för att resultatet inte blir exakt som i mitt huvud.

Laterz!

5 kommentarer:

Malin sa...

Vi måste få se en bild på detta vida omtalade dinosaurieland!

Lisa sa...

Malin, tro mig. NI KOMMER FÅ SE BILD! Kommer högst sannolikt att bli så odrägligt stolt över att ha gjort något med händerna att jag tjatar ihjäl mig.

Anonym sa...

MATERIAL på folkungagatan/östgötagatan har små modellträd.

Anonym sa...

Akvarietillbehör, tåiga växter i knallgrön plast.

tina sa...

Jag dör av nyfikenhet, när får vi bildbevisen på dinolådan?