tisdag, augusti 28

Dags för dagis

Imorgon börjar den här lilla kalasbyxan på förskolan. Det ska bli spännande. Och när jag säger spännande menar jag både på det actionspäckade planet (kommer han att ramla ner från storbarnsstolen han förväntas sitta på vid bordet och slå sig?) och dels på det lite mer psykologiska planet (kommer han att gilla det?). Men han ska gå på samma ställe som sin brorsa, så vi känner oss förhållandevis avslappnade ändå. Dels för att vi vet att de är snälla och bra på det där stället, och dels för att Svante har varit där flera hundra gånger redan. Det blir säkert bra.

Han har fått nya gummistövlar och en egen kudde att ta med sig.

Och eh, alltså, har ni sett gummistövlar för den här storleken på barn, eller? SÅ SJUKT GULLIGA! Mitt hjärta snörpar ihop sig till en liten varm boll när jag tänker på att han ska stapla omkring i dem på den där gården. På egen hand!

Lilla fjanten.

3 kommentarer:

yllet sa...

skönt att han började gå ordenligt i helgen!

yllet sa...

jag menar krya i stövlar är tråkigt. Då får man in en massa sand i dem?

Colombialiv sa...

Byxorna! ÄLSKAR byxorna!