torsdag, augusti 23, 2012

Bästa disktrasan i världen

Känner ni det i luften, stockholmare? Idag kommer min syster och hennes "ångvält till son" till hufvudstaden och hälsar på, och WOOP! WOOP! Det blir livat. Sigge (som ångvälten heter) är tre veckor yngre än Svante. Sist jag såg honom var han skitbra på att klättra in i saker (byrålådor och vedkorgar och sånt) och sätta sig där och... jag vet inte? Sitta. Nu säger ryktet att han kan .

Det kan inte Svante. Eller jo, jag skulle tro att han kan, men han vågar inte riktigt. Hans rekord är tre steg. Istället kompenserar han genom att vara väldigt duktig på att omsorgsfullt packa sin gåvagn full med sina värdaste saker (min gamla iphone med spotify igång, halvätet kex samt boll) och kuta rakt in med den i närmsta vägg.

Jag visualiserar nu hur Maja och jag sitter som två urvridna disktrasor i soffan och stirrar tomt framför oss när alla ångvältar somnat. Kväll efter kväll efter kväll.

Kan inte tänka mig något jag hellre skulle vilja göra än just det.

3 kommentarer:

Ewa sa...

Jag får också systerligt besök med tillhörande ångvält ikväll. När vi sitter som två kokta spagettisar i varsin fåtölj ikväll ska jag trösta mig med att du och din syster sitter som urvridna disktrasor i er soffa. Känns redan mycket bättre!

Anonym sa...

Kurera urvridenheteb med något drickbart?!

Lebanezza sa...

Gilla min sida på Facebook så blir de lättare att följa min blogg:)

http://www.facebook.com/pages/Lebanezza/103148899777281