måndag, juli 9

Vad jag gör när jag inte bloggar

På lördag gifter sig en av mina allra bästa kompisar, så om ni undrar varför jag inte bloggar så är det för att jag provar olika bröllopsoutfits och övar mig på att gå i skorna jag har tänkt ha på mig. Det går ganska dåligt med skorna. Idag hade jag dem till exempel på mig i en kvart eller så när jag la Svante. Det gjorde lite ont. Bådar ju inte direkt gott. Plus att det var sjukt opraktiskt, för klackarna klapprade jättemycket när jag försökte smyga ut ur hans rum när han nästan hade somnat.

Men, men! Jag har ju flera dagar till på mig att öva.

Och alla som är på bröllop slänger väl ändå av sig skorna till slut och springer barfota framåt natten, va?

Juuust det.

7 kommentarer:

Britt T sa...

Gissar att du har superfina skor till bröllopet!

Framöver rekommenderar jag skor från någon dansshop i närheten. Då kan man gå obehindrat och snyggt hur länge som helst och dessutom dansa i timmar utan att få ont :)

Ann Margret sa...

Hellre bekväma skor än fina som klämmer! Kan du vidga dem med skoblock?

OT: Jag lagade ditt färskpotatismos i går - sååå gott! Gör nog det i dag med.

Ingerun sa...

Nej nej, det gäller bara bruden.

sara sa...

Gissar att du har några bekväma och fina att byta med?

Anonym sa...

Verkar som vi har ganska likadana sysslor :-) Jag köpte klänning och högklackat igår, inför bröllop senare i sommar. Idag böt jag skorna...insåg att jag knappt klarar av grusgången till kyrkan med dem, haha.... Inte så stiligt direkt. Blev ett par snygga, skönare ( och billigare!!) istället. Blev lite sugen på de där "efterfestskorna" som bl.a. Scorett säljer. Ett par vikbara typ ballerina att ha i väskan. Sjuuuukt praktiskt, eller hur?!!

Gry

k sa...

Hej jag är en tjej i tonåring som driver min blogg om min diagnos MRKH, jag delar med mig hur jag ''tacklar'' diagnosen och hur mitt liv förändrats. Jag skulle vara så otroligt tacksam om du länkade min blogg ettlivmedmrkh.devote.se i ett inlägg, inte för att få höga statistik siffror utan för att få nå ut till fler människor och kunna stötta andra tjejer med MRKH samt visa andra människor att man ofta är otacksam för små saker.
Kram.

Sanna sa...

Haha, jag gjorde exakt samma sak idag vid sonens middagslur, inte så lyckat med klapprandet ;)