tisdag, juli 31, 2012

Plötsligt tyckte hon att hon hörde steg i trappan...

Hade jag varit den skräckfilmsrädda typen så hade jag tänkt väldigt mycket nu på att jag ska vara ensam i det här torpet inatt (förutom två barn, som jag gissar är rätt värdelösa när det kommer till att bekämpa mördare och skummisar). Och att vi inte ens har någon bil att fly i, om det skulle behövas. Men nu är jag ju inte skräckfilmsrädd, så ja. Där föll det.

Idag har jag: klätt om kökssoffan med nytt tyg, diskat Svante i diskhon, varit ute och sprungit, samt åkt på shoppingutflykt med mig själv till Katrineholm. Samtliga sysslor gick över förväntan, så nu är jag nöjd.

Tisdag i torpet: 4,5/5 möjliga.

3 kommentarer:

mor Lena sa...

Natten klarar du utmärkt. Tänk på dina små varma ungar så blir du trygg. Det händer inget farligt däe dom är. Låter som en bra dag förresten.

Christel sa...

Åh herregud, jag blir lite starstruck bara av att veta att du varit i min hemstad idag!

Sara W sa...

Och jag som bor bara 2 mil därifrån! Jag hade nog fått tunghäfta och haksläpp on jag plötsligt stått öga mot öga med dig i k-holms centrum!