fredag, juli 20

Finns det alver där också?

Ibland när jag ringer mannen i mitt liv från jobbet så händer det att han säger: "Vi är i en skog. Det finns vildhästar och enhörningar här."

Då kan det hända att jag nödgas ställa följdfrågan: "Är ni i en fantasiskog nu igen? Eller är det bara enhörningarna som är på låtsas?"

Alltid när det händer så undrar jag efteråt vad mina kontorskompisar egentligen tänker om mig. För att inte tala om vad de tänker om mannen i mitt liv.

Ska kanske fråga dem en vacker dag.

5 kommentarer:

Miss Bildad - Hellre missbildad än obildad sa...

Det kan vara så att dina kontorskompisar undrar vad ni tar för roliga piller. Eller också är de bara väldigt avundsjuka på alla eventuella enhörningar de missar och försöker komma på ett sätt att fråga var den där skogen egentligen ligger utan att avslöja att de har tjuvlyssnat på dina telefonsamtal.

Perny sa...

Tycker det låter helt fantastiskt. Att som barn få vara i en skog med enhörningar och älvor, för får man bara ha fantasin med sig när man är ute i skog och mark så blir det ju verkligt, för stunden.

Jag skulle varit avundsjuk om jag hörde om det där :)

HemkäraHanna sa...

Jag tycker det låter undebart! Om dina kontorskompisar har lite fantasi tror jag de tycker sammalunda.

Anonym sa...

Får man fråga vad din sambo jobbar med..?

Lisa sa...

Anonym: Haha! Han jobbar inte alls just nu, han är hemma och är föräldraledig.