måndag, juli 16

Bio? Sa du BIO?

Idag har jag och min kille varit på bio ihop för första gången sedan kejsar Augustus bestämde att alla skulle skattskrivas. Till detta storslagna event valde vi Wes Andersons nya film Moonrise Kingdom pga ÄLSKAR!!! Wes Andersons filmer. (Topp tre Wes Anderson-filmer av de fem jag tidigare sett: 1. The Royal Tenenbaums 2. Darjeling Limited 3. Fantastic Mr Fox). Gjorde vi ju rätt i. Nu kommer jag behöva utöka den där topp 3-listan till topp 5, för det var redan innan assvårt att peta ut Life Aquatic från listan, och nu måste ju Moonrise Kingdom in någonstans också. Tricky. (Rushmore, däremot, som jag också sett, hamnar utanför både topp 3 och topp 5. Inte pga dålig, men pga inte lika bra.)

Minus med Moonrise Kingdom är att ingen av bröderna Wilson var med, fast de brukar vara det i Wes Andersons filmer. Älskar bröderna Wilson. (Topp två bröderna Wilson: 1. Luke 2. Owen.)

Plus med Moonrise Kingdom var att Bill Murray ändå räcker väldigt långt. Älskar Bill Murray.

Älskar också bio lite kom jag på.

Hej då!

6 kommentarer:

Summercat sa...

men nej, life aquatic är ju hans bästa! 1) life aquatic, 2) royal tenenbaums, 3) rushmore. har dock varken sett fantastic mr fox eller moonrise kingdom, måste se den sistnämnde snart tror jag...

Terese sa...

Åh vad jag vill se den!

Zzzzz... sa...

Hm lite som att begå självmord att skriva detta här men jag fattar inte alls grejen med Wes Andersons filmer. Har försökt å försökt men nää... Ändå är jag lite nyfiken på den hära senaste rullen. Ska jag ge den ett försök eller är det olönt?

Lisa sa...

Ja men, Zzzzz, jag tror det är så. Antingen gillar man dem eller så gör man det inte. Och gillar du inte de förra så tror jag inte du kommer gilla den här heller, faktiskt.

Zzzzz... sa...

Ok tack Lisa du besparar mig härmed besväret att ladda ner eh jag menar pallra mig iväg och se den. Och jag skriver inte det här för att dryga mig utan jag undrar bara varför det inte vill sig med mig och Wes. Bra skådespelare, fina ideer och underbart foto. Och ändå sitter jag där och undrar när det ska komma igång, ta fart, bli bra..? Och sen somnar jag. *förlåt*

Anne Jonsson sa...

Bio, så kul! Min make och jag var och såg bio häromdagen och vi såg den svenska "Cockpit" med bl a Jonas Karlsson. Den var så bra! underfundiga kommentarer och dialoger och en hel del skratt!
i dag ska det skrivas på boken, hoppas kunna sy ihop alltihop idag så det inte är något som hänger i luften.
Ska skriva in lösa textsnuttar som jag har samlat på ett dokument - blir så roligt!