tisdag, juni 12

Sverige - Ukraina

Menååå, det var ju inte sådär det skulle gå i första matchen! Känner mig både ledsen och besviken och liksom... snuvad. Men uppkopplingen fungerade åtminstone hyfsat. Och barnen höll ut i nästan 90 minuter. Jag tror visserligen de tyckte halvtidsvilan var roligast, för då lekte vi Zlatan-familj, och det var rätt livat. Så här gjorde man det: Jag var Zlatan-mamma. Gustav var Zlatan-pappa. Rufus var Zlatan-unge. Och Svante var Zlatan-lillebror. Sedan sköt Zlatan-ungen på oss andra med en fotboll, och vi slängde oss ner på mattan och sa aj. Resten av matchen svor jag och Gustav i smyg, och Rufus var fascinerad över att det fanns en fotbollsspelare (Zlatan) som hette exakt samma som mormor och morfars katt. Svante gjorde det han alltid gör, det vill säga: Åt grejer och gastade. Det var rätt kul. Men jag känner ändå att det hade kunnat bli en bättre helhetsupplevelse om DET HADE GÅTT LITE BÄTTRE I MATCHJÄVULEN!!! Är mycket bitter gentemot exempelvis stolpar och dylikt.

Det var mest det.

Hej från Tjurig.

6 kommentarer:

Karen sa...

Psst! Om ni har tv så går matcherna på ESPN. Eller den gjorde det idag i alla fall.

Johanna sa...

Ja SNUVAD var verkligen ordet. Fan alltså. Där satt man på Henriksberg med öl och vänner och haloumiburgare och var helt laddad, och så bara... fjutt. Förlust. Bläk. Alla bara betalade och gick hem.

Ida sa...

Bjuder på den här:

http://hallenstolpe.tumblr.com/

2000aldrig sa...

Sverige bevisade...

Inför fotbolls-EM sa många experter att Ukraina var det sämsta laget. Vi bevisade att de hade fel.

http://bit.ly/NujE2o

Mor Lena sa...

Trots att jag tittade på matchen utan vare sig öl eller vin, så känner jag mig liksom bakis idag. Luften gick liksom ur mig. Vad var detta??

Maria sa...

Sjukt rolig blogg, sjukt bra skriven, sjukt imponerande resa, sjukt många bra tips jag antecknar till en kommande men kortvarig New York-resa.