måndag, juni 25, 2012

Okej, snabbt nu!

Jag har dealat till mig en halvdag på eget bevåg igen, men kan inte för mitt liv bestämma mig för vad jag ska göra med den. Det är liksom sista chansen, känner jag. Ska jag åka upp i Empire State Building och kolla på utsikt? Gå på MoMa? Guggenheim? Strosa omkring och titta i butiker, igen? Göra manikyr, igen? Eller bara gå runt, runt och dricka kaffe på olika ställen och kolla på folk, igen?

Ingen vet. Förutom kanske ni.

Vad hade ni gjort, om ni hade haft en halv dag i New York på er, helt själva?

22 kommentarer:

Limpy sa...

Gått omkring och tittat på folk mest.

Limpy sa...

Gått omkring och tittat på folk mest.

Ewa sa...

Dim sum i Chinatown alternativt Afternoon tea på Crosby Street Hotel, men de grejerna är nog inte så passande att göra på egen hand när jag tänker efter.

Maken kan NY bättre, men han kan bara tipsa om att gå på museum eller shoppa.

Inte mycket hjälp av oss alltså...

JoL sa...

Gå runt själv! Skit iaf i Empire state bldg. Tex kan man gå till Books of wonder (nära Union square, minns inte exakt adress) och prata med den superkunniga personalen och få skitbra tips på YA! Sajten finns på nätet.

Katinka sa...

Åhh, jag hade gått runt och tittat på folk. Och satt mig i en vacker läsesal på biblioteket en stund. Köerna är färre till Rockefeller Center om det gäller utsikt.

maddesigno sa...

Men gå på MoMa! Alldeles själv. Alldeles underbart!

Anna S sa...

Jag skulle ätit en god pasta, försökt ta mig til en gata jag inte besökt tidigare.

Köpt mig snygga kläder, en enkel klänning, en kjol och en tröja att bära i höst som påminner mig om NY. Kanske av märket agnes b.

Njuta av stunden utan att passa på.

Anna sa...

Utsikten från Rockefeller Center är magisk, det var min bästa NY-upplevelse och rekommenderas varmt!

Anonym sa...

Jag skulle overloadat av alla valmöjligheter och inte gjort nåt alls.
Fast nu när "alla andra" säger att de skulle tittat på folk så tycker jag att det verkar vara en bättre idé!

/Mimmi

Maria sa...

Shoppat! Och gått runt och tittat på folk med en stooor latte... Och njutit!

mockapocka sa...

oj. alltså ni har ju redan gjort så himla många roliga, inspirerande utflykter och äventyr. finns det mer verkligen så mycket mer att göra? kanske hade jag gått tillbaka till något favoritcafe och bara suttit. frågat efter receptet på godaste kakan eller fångat (fler) detaljer med kameran. Sådant som inspirerar och som man vill ha med hem på något sätt. Kanske en liten sväng i central park.
Måste bara säga att jag är sjuukt sugen på NY efter er tripp där. Jag som inte ens gillar storstäder. I synerhet inte NY. Fast nu gör jag nog det. Man kan väl ändra sig...

Ann Margret sa...

Kanske åkt ut till Ellis Island, du som är från Småland har kanske några förfäder som emigrerade till USA? EI var ju första anhalten för invandrarna, där finns ett invandrarmuseum, det är jag tämligen säker på. Ansluter mig till förslagen om MoMa, Central Park, titta på folk, köpa något mysigt plagg som påminner om semestern. Jag börjar också bli sugen på att resa till NY ...

Martina sa...

Jag röstar på att gå runt och titta på folk och bara insupa staden!

Terese sa...

Just tillbaka från New York och jag föll handlöst för den fantastiska bokaffären Strand (nära union Square) så om du inte varit där så är det ett hett tips. Ett annat tips är Tenement museum på Lower East side http://www.tenement.org/, superintressant och med mycket bra guider som gav nya perspektiv på staden. Muséet stod dock inte med i några av våra guideböcker utan vi blev tipsade om det av en vän. Ha en fin dag och tack för en härlig blogg!

Katarina sa...

Metropolitan Museum så klart, Strand bookstore vid Union Square och sedan en promenad i Meatpack District.

Emma Winbladh sa...

jag kan rekommendera naturhistoriska museet! :)

Cia sa...

Utsikt från Rockefeller Center.
Glass från Ben & Jerry.
Shopping på Anthropologie.
Besök på MoMa.

Malou sa...

Hur gick det med Rufus och godisdinosaurierna? Trivdes dom bättre i hans mage, eller var det bara sorgligt när dom "försvann"?

Lovisa sa...

Met eller MoMa.

Anna S sa...

Lek att du är Jennie Hammar eller Karin Bastin och gå in på en sådan där salong som enbart fönar håret.

labolina sa...

Jag gillade Guggenheim. Det var iof en väldigt rolig utställning när vi var där men de brukar nog ha bra utställningar. Dessutom var det en kul byggnad som var ganska lagom stor. Jag gillar att gå på museer men helst ska de inte vara för stora. Det finns gränser för hur mycket intryck jag orkar ta in på en gång.

Hanna sa...

Lisa, du får inte lämna New York utan att besöka Levain Bakery på 74:e gatan, west side. De mest fantastiska cookiesarna du kan drömma om. Köp en och ta en promenad genom Central Park till Met eller Guggenheim.
Men Levain, jag dör. Dark Chocolate Peanut Butter Chip... mmm...
http://www.levainbakery.com

Och om du behöver äta något mer under din halvdag, besök Bare Burgers, fantastiska burgare och lökringar (gillar inte det annars) mm.. Alltså även vegetariska hamburgers!

Ha en fin dag!